Ga naar inhoud

bij klik downloaden ipv openen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey Allemaal, Ik loop nu voor de zoveelste keer tegen het volgende aan: Ik wil dat als een gebruiker op mijn website klikt op een link naar een pdf bestand dat het pdf bestand zich niet gaat openen, maar dat de browser een downloadschermpje geeft, met de mogelijkheid om (dus) op te slaan. Weet iemand misschien hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Want het geGoogle heeft nog niet veel opgeleverd :-(. (en ik weet wel dat ik het in kan zippen, en dat hij het dan wel geeft, maar dat wil ik niet, ik wil het niet inzippen) Mzzl, Bob!
Link naar reactie
Bedankt teacher, Ik heb dat script eens even in een pagina gezet en toegepast, en het éne probleem is nu opgelost. Maar nu loop ik bij het testen tegen het volgende probleem aan: [url=http://www.my-move.nl/test]Dit[/url] is namelijk wat ik heb, hij geeft mbv een ander php-script weer wat er allemaal in de map staat (behalve de index.php etc) en als ik op de bestandsnaam klik dan geeft hij inderdaad het download schermpje, en het downloaden gaat perfect! Maar nu wil ik het bestand dat op mijn computer staat openen, maar dat werkt niet :-(! Ook met andere bestandstypen dan .pdf doet hij het niet :-(. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? De (php)broncode van het php script: [code:1:fa6997a827] <?php echo("<table>\n"); if ($handle = opendir("../test")) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != ".." && $file != "index.php") { echo "<tr><td><a href=\"?file=".$file."\">".$file."</a></td></tr>\n"; } } closedir($handle); } echo("</table>\n </div>\n </body>\n </html>"); $filename = $_GET['file']; // addition by Jorg Weske $file_extension = strtolower(substr(strrchr($filename,"."),1)); if( $filename == "" ) { echo "<html><title>eLouai's Download Script</title><body>ERROR: download file NOT SPECIFIED. USE force-download.php?file=filepath</body></html>"; exit; } elseif ( ! file_exists( $filename ) ) { echo "<html><title>eLouai's Download Script</title><body>ERROR: File not found. USE force-download.php?file=filepath</body></html>"; exit; }; switch( $file_extension ) { case "pdf": $ctype="application/pdf"; break; case "exe": $ctype="application/octet-stream"; break; case "zip": $ctype="application/zip"; break; case "doc": $ctype="application/msword"; break; case "xls": $ctype="application/vnd.ms-excel"; break; case "ppt": $ctype="application/vnd.ms-powerpoint"; break; case "gif": $ctype="image/gif"; break; case "png": $ctype="image/png"; break; case "jpeg": case "jpg": $ctype="image/jpg"; break; default: $ctype="application/force-download"; } header("Pragma: public"); header("Expires: 0"); header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); header("Cache-Control: public"); header("Content-Type: $ctype"); header("Content-Disposition: attachment; filename=".basename($filename).";" ); header("Content-Transfer-Encoding: binary"); header("Content-Length: ".filesize($filename)); readfile("$filename"); exit(); ?> [/code:1:fa6997a827] Alvast bedankt, Bob!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...