Ga naar inhoud

[SQL] de voorgaande rij en een bepaalde ID opvragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Je kan ook aan beide knoppen het huidige id meegeven plus een actie (next/prev). Bij het verwerken kan je dan iets doen als pseudo: [code:1:965d0d4b4e] request_id = id van button if prev sql = select top 1 * from tabel where tabel_id < request_id order by id desc else sql = select top 1 * from tabel where tabel_id > request_id order by id asc [/code:1:965d0d4b4e]
Link naar reactie
[quote:f32ce25404="Demonaz"]Hmm dit is inderdaad een betere oplossing dan dat ik bedacht had. Maar eigenlijk had ik gehoopt op een query die het allemaal in zich had. [/quote:f32ce25404]Het kan wel in 1 query (mits je database subqueries ondersteund). En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? [quote:f32ce25404]Wat doet eigenlijk [code:1:f32ce25404]top 1 *[/code:1:f32ce25404]?[/quote:f32ce25404] TOP X geeft X rijen terug uit de resultset (MS SQL Server).
Link naar reactie
[quote:6832a18fb5="Annie"][quote:6832a18fb5="Demonaz"]Hmm dit is inderdaad een betere oplossing dan dat ik bedacht had. Maar eigenlijk had ik gehoopt op een query die het allemaal in zich had. [/quote:6832a18fb5]Het kan wel in 1 query (mits je database subqueries ondersteund). En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? [quote:6832a18fb5]Wat doet eigenlijk [code:1:6832a18fb5]top 1 *[/code:1:6832a18fb5]?[/quote:6832a18fb5] TOP X geeft X rijen terug uit de resultset (MS SQL Server).[/quote:6832a18fb5] hmm ook weer interessant. Ik heb het nog niet uigeprobeerd, maar is dit standaard SQL? Of te wel werkt het ook met MySQL en bestaat er ook een tegenovergestelde van top?
Link naar reactie
[quote:dc6909587e="Annie"][quote:dc6909587e="Demonaz"]hmm ook weer interessant. Ik heb het nog niet uigeprobeerd, maar is dit standaard SQL? Of te wel werkt het ook met MySQL en bestaat er ook een tegenovergestelde van top?[/quote:dc6909587e] MySQL heeft hiervoor LIMIT. En het omgekeerde van TOP? Wat dacht je van andersom sorteren :)[/quote:dc6909587e] Ja dat is waar. Ik ben eruit. Bedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...