Ga naar inhoud

[php]Parse error in line33


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort een beetje aan het 'spelen'met PHP. Nu heb ik een scriptje geschreven (overgetikt) om gegevens via een formulier in mijn database te dumpen. Nu is mijn vraag:"Wat doe ik niet goed?" Ik heb het al meerdere malen overgelezen maar er blijft een foutmelding. Voor zover ik het begrijp klopt er iets niet met de laatste regel, maar wat?? Please help..... <?php include("sources.php"); ?> <html> <head> <title>Nieuwe klant toevoegen</title> </head> <body> <h1>Nieuwe klant toevoegen</h1> <?php if (strlen($_POST[naam]) == 0) print("Gelieve uw naam in te vullen aub."); elseif ($_POST[postcode] < 1000 || $_POST[postcode] > 9999) print("Gelieve een correcte postcode in te vullen aub."); elseif (strlen($_POST[gemeente]) == 0) print("Gelieve uw gemeente in te vullen aub."); elseif (strlen($_POST[email]) < 5 || eregi('^[a-zA-Z0-9._-]+@[a-z.A-Z0-9-]+\.[azA- Z.]{2,5}$', $_POST[email]) == false) print("Gelieve een correct e-mailadres in te vullen aub."); else { //Alle velden zijn correct ingevuld $query = "INSERT INTO tbl_klanten (naam, straat_nr, postcode, gemeente, email, datum) VALUES ('$_POST[naam]', '$_POST[straat_nr]', '$_POST[postcode]', '$_POST[gemeente]', '$_POST[email]', '$dag_vandaag')"; $result = mysql_query($query); $klantnummer = mysql_insert_id(); if ($result == 0) print("Wegens een technisch fout werden uw gegevens niet bewaard."); else print("De klant $_POST[naam] werd succesvol toegevoegd en kreeg het klantnummer $klantnummer. } ?> </body> </html>
Link naar reactie
Je sluit deze regel niet goed af: [code:1:2541a9336b]else print("De klant $_POST[naam] werd succesvol toegevoegd en kreeg het klantnummer $klantnummer. [/code:1:2541a9336b] Je mist op het eind: [color=blue:2541a9336b]");[/color:2541a9336b] Overigens raad ik je aan om te werken met echo en daar, komma-gescheiden, de strings en variabelen aan toe te kennen. Dat is sneller en bij gebruik van een goede editor blijft je syntax-highlighting in tact. Bovenstaande regel zou dan worden: [code:1:2541a9336b] else echo 'De klant ', $_POST['naam'], ' werd succesvol toegevoegd en kreeg het klantnummer ', $klantnummer, '.'; [/code:1:2541a9336b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...