Ga naar inhoud

[mysql] volgende icrementele waarde


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:1b6aab4f30="jasperlevink"]Ik wil, voordat ik een nieuw record heb toegevoegd, weten welk id het record zal krijgen. Dit om te kunnen voorspellen welke link bij een bepaald artikel gaat horen, voordat het artikel überhaupt is verstuurd! Thanks[/quote:1b6aab4f30]SELECT LAST_INSERT_ID +1 lijkt me dan he, maar stel dat twee of meer mensen tegelijkertijd van je site gebruik maken, dan lijtk me dit geen goede en betrouwbare oplossing. Ik zou gewoon inserten en dan ID met een SELECt en wat uniek waarden ophalen of met [code:1:1b6aab4f30]mysql_insert_id [/code:1:1b6aab4f30]
Link naar reactie
Is het geen optie eerst het artikel/record in de database aan te maken, en vervolgens het artikel in te voeren door het record te wijzigen? Het werken met de last insert is erg riskant, om redenen die al zijn aangegeven. Je kunt namelijk altijd in de situatie terechtkomen, waar meerdere mensen tegelijkertijd een artikel submitten. Deze krijgen dan alle een verschillend nummer, terwijl de browsers hetzelfde nummer aan zouden geven. Verdiep je maar eens in het verschijnsel 'race condition'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...