Ga naar inhoud

[js]dropdown menu


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb ff een paar vraagjes over een dropdown menu die ik op nannezwiep.nl ga gebruiken. Een voorbeeld is hier te zien ([url]http://www.nannezwiep.nl/index2.php[/url]) . Nu heb ik 3 vragen: 1. Hoe kan ik zorgen dat de tekst (in dit geval onze groep) ook doorverwijst naar een pagina, dus een dubbele link 1 voor het menu en een voor een pagina. 2. Als je het menu uitklapt gaat de link eronder een spatie naar links hoe komt dat en hoe kan ik dat oplossen. 3. Hoe kan ik zorgen dat als je op een link klikt het menu niet weer inklapt. Bvd. Head: [code:1:0a9d864b16] <script language="JavaScript"> <!-- function showHide(targetName) { if( document.getElementById ) { // NS6+ target = document.getElementById(targetName); } else if( document.all ) { // IE4+ target = document.all[targetName]; } if( target ) { if( target.style.display == "none" ) { target.style.display = "inline"; } else { target.style.display = "none"; } } } function MM_preloadImages() { //v3.0 var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array(); var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++) if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}} } //--> </script> [/code:1:0a9d864b16] Body: [code:1:0a9d864b16] &nbsp;- <a href="javascript:;" title="Onze groep" onClick="showHide('onze_groep');return true;">Onze groep</a> <br> &nbsp;<table id="onze_groep" style="display:none" width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"> <tr> <td>&nbsp;</td> <td height="12" > - <a href="?p=algemeen">Algemeen</a></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td height="12" > - <a href="?p=clubgebouw">Clubgebouw</a></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td height="12" > - <a href="?p=leiding">Leiding</a></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td height="12" > - <a href="?p=bestuur">Bestuur</a></td> </tr> <tr> <td>&nbsp;</td> <td height="12" > - <a href="?p=geschiedenis">Geschiedenis</a></td> </tr></table> [/code:1:0a9d864b16]
Link naar reactie
Hoe je van het kopje 'onze groep' ook een link maakt weet ik wel: href="javascript:;" moet worden href="onzegroep.html" niet inklappen bij laden nieuwe pagina? zorg ervoor dat: style="display:none" --> style="display:inline" Waarom de link een spatie naar links gaat is omdat de kop ("onze groep") een spatie naar rechts staat dmv &nbsp;!
Link naar reactie
De antwoorden die jij geeft werken bij dit menu niet. Het veranderen van de link zorgt dat het menu uit en gelijk weer inklapt zodat het niet mogelijk is iets aan te klikken. None veranderen in inline zorgt ervoor dat het menu al uitgeklapt is. Dus ook als je al op de pagina komt. Die andere optie met die spatie van jou klopt ook niet want dan is de spatie bij de link eronder die zich niet in het drop down menu bevindt er nog steeds bij het uitklappen. Maar dit probleem vind ik opzich niet zo erg. In ieder geval bedankt voor je aandacht!
Link naar reactie
Ja hoor. Alleen bij de pagina die hoort bij onze groep verander je <table id="onze_groep" style="display:none" in <table id="onze_groep" style="display:inline" Bij de spaties moet je even goed kijken naar waar precies &nbsp; staat! Dit staat namelijk voor een spatie! Heb niet de tijd om het even goed uit te zoeken.. Maar hier moet je iig even naar kijken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...