Ga naar inhoud

Vraag over: php include


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor mijn website, (CSS) zou ik gebruik willen maken van een php script om het menu wat makkelijker te kunnen bijwerken. Dan hoef ik niet elke keer op alle 50 pagina's de menu's te vernieuwen als er iets veranderd. Alleen het veranderen van de pagina menu.html is dan voldoende. Nu heb ik daarvoor een php script gevonden op internet. Ik heb een testpagina gemaakt, en deze werkt perfect als ik hem upload. De menu's worden keurig weergegeven. Echter het volgende probleem dient zich aan: Zodra ik in mijn HTML editor (1st page 2000) de testpagina (test.php) wil bekijken, dan komt deze pagina niet in de lijst voor. Ik hem via de verkenner openen in de HTML editor, maar dan wordt het menu niet weergegeven. Ik heb de editors Matrix Y2K geprobeerd, en Acella. Ook hier word de inhoud van het menu niet weergegeven. Mij vraag is nu: wat doe ik fout? En vervolgens, hoe los ik dit op? Voor alle zekerheid even een voorbeeld van het gebruikte script: Dit staat in de pagina test.php : <html> <head> <title> test </title> </head> <body> <?php include ("menu.html"); ?> </body> </html> Dit is pagina menu.html (een verkorte versie dan) : <p class="greek"> <li><a href="index.html"> Home</a></li></p> Vast mijn dank voor uw reactie! Nog even dit: ik ben een leek op het gebied van php. :oops:
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Maar ik zat net te denken: als ik nou eens een copie maakte van mijn website? In de copie zou ik alle pagina's op kunnen slaan met de extensie .php daarbij voeg ik het bestand menu.html toe. Op de "originele" .html website zou ik gewoon kunnen blijven werken, nieuwe pagina's maken en bekijken in de browser. Als er een pagina klaar is: het bestaande menu "eruit knippen" en de php include tag er voor in de plaats zetten, en vervolgens opslaan als pagina.php Vervolgens de pagina menu.html aanpassen. Deze beide pagina's zou ik dan kunnen uploaden naar de server. Zou dit iets zijn? Een eigen webserver hoef ik namelijk niet. Dat wordt me allemaal een beetje te ingewikkeld..... :oops:
Link naar reactie
[quote:6146216adb="Mrs.Birdlover"]Bedankt voor de reacties. Maar ik zat net te denken: als ik nou eens een copie maakte van mijn website? In de copie zou ik alle pagina's op kunnen slaan met de extensie .php daarbij voeg ik het bestand menu.html toe. Op de "originele" .html website zou ik gewoon kunnen blijven werken, nieuwe pagina's maken en bekijken in de browser. Als er een pagina klaar is: het bestaande menu "eruit knippen" en de php include tag er voor in de plaats zetten, en vervolgens opslaan als pagina.php Vervolgens de pagina menu.html aanpassen. Deze beide pagina's zou ik dan kunnen uploaden naar de server. Zou dit iets zijn? Een eigen webserver hoef ik namelijk niet. Dat wordt me allemaal een beetje te ingewikkeld..... :oops:[/quote:6146216adb]Poeh dit plan klinkt pas ingewikkeld. Ik neem aandat je windows gebruikt? Ik zou je aanraden om PHPdev te installeren en te gebruiken. Zo heb je een snelle simpele apche/PHP/MySQL-server. Je kan hem installeren en meteen gebruiken. In de serverroot zet je een kopie van je originele"site". Dan ga je daarmee lekker klooien en je kan meteen het resultaat bekijken. Wat betreft je menu zou ik je aanraden om een MySQL-DB te gebruiken en een PHP-functie bijv. ShowMenu(). Deze functie echo je dan in elke pagina. Want je hebt meerdere pagina's waarin een menu staat? Ikzelf gebruik een index met de hoofd-site erin. Met een In het menu zet in links naar deze index.php en geef een menu_item mee. Voordat de pagina weergeven wordt laat ik m.b.v een switch de inhoud generen en dan pas geef ik de site weer. Ik hoop dat je er wat aan hebt en suc6 ermee.
Link naar reactie
om dan helemaal php te gaan leren om je eigen functie schrijven die het menu print lijkt me ook teveel van het goede als je alleen een menu wilt invoegen wat best gaat met include... wel is je eigen webserver draaien de meest handige oplossing denk ik, tenzij er ergens op het www zich een editor verstopt die PHP & html pagina's parsed en weergeeft
Link naar reactie
php is een krachtige programmeer taal. het is dan ook een servside programmeer taal. dit houd in dat het op een server moet apache alleen is niet voldoende. je zult dan ook php moeten instaleren. (en voor de volle teugen ook gelijk mysql + phpmydamin ) je script ziet er wel goed uit, maar je moet em dus bekijken op een server. wil je je eigen server zodat je snel je eigen script kunt bekijken en/of testen? xampp is een mooie ;) p.s. een leuke editor is crimson vind ik
Link naar reactie
phpdev die valt af, heb eens wat rondgesnuffeld op internet en gelezen hoe je dat moet installeren. Naar het schijnt moet je allemaal dos vensters en zo gaan invullen en daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Ik zal nu eens wat gaan opzoeken over xampp. Hopelijk is de installatie daarvan dat wat simpeler. En anders moet ik eerst maar eens een boek over deze materie gaan kopen. Een versie voor dummies of zo....... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...