Ga naar inhoud

[PHP] Multiple-file upload


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een upload-script die een bestand uplaod naar een DB. Nu wil ik dat het script meerdere bestanden tegelijkertijd doet. Ik dacht dat los ik op met een array in het formulier waarin je de te uploaden bestanden kiest. Ik een andere functie lees ik die array uit en voila. Maar nu ging dat dus niet zo simpel. Ik zal eerst even de stukjes code plaatsen. Het eerst is een deel van het formulier[code:1:dedf48ba25]<form method=\"POST\" action=\"$PHP_SELF\" enctype=\"multipart/form-data\"> for ($i=1; $i<6;$i++) { $template .= $i.": <input type=\"file\" name=\"uplfile_array[".$i."]\" size=\"50\" maxlength=\"$size\" accept=\"image\"><br />"; } </form>[/code:1:dedf48ba25] Hieronder een stukje uit de verwerk functie[code:1:dedf48ba25] for ($i=1;$i<6;$i++) { if (trim($uplfile_array[$i]) != "") { $uplfile = $uplfile_array[$i]; } echo $uplfile; echo "ga ik hier heen 01 ?"; if($uplfile_name != "") { echo "ga ik hier heen 02 ?"; gmfilename($uplfile_name, &$filename, &$extension);[/code:1:dedf48ba25] Nu is volgens mij de variabele $uplfile_name de bestandsnaam zoals die door de client aangegeven wordt. Hij wordt nergens gedefineerd, dus ik neem aan dat het een vbaste variabele uit PHP is. Helaas bij gebruik van het array blijft $uplfile_name leeg. In het origineel werkt het wel. Weet iemand hoe ik bij gebruik van het bovenstaande formulier ook meerdere $uplfile_name 's kan uitlezen. Hier is de link waar het script staat : [url]http://demonaz.homelinux.net/ontwikkeling/page4u/uploadscript_01/html/upload.php[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...