Ga naar inhoud

php op server kiest nummer op client


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben bezig een datamodel op te stellen voor een database-applicatie voor een callcenter. Deze applicatie wordt gebaseerd op php/mysql en zal draaien op een linuxserver. Nu is het de bedoeling dat de applicatie automatisch een telefoonnummer van een aanwezig adres moet gaan bellen. Het idee is om dit via een lokaal modem te doen waarop een usb-headset wordt aangesloten. probleem is dus om de applicatie die op de server staat, lokaal een nummer te laten kiezen waarbij het nummer dus in de database staat. Is dit mogelijk en zo ja, wie geeft er de tips voor degene die dit moet gaan bouwen ?
Link naar reactie
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er zoiets al bestaat, al was het maar omdat PHP hier niet het meest geschikt voor is. Ik denk dat het inderdaad onmogelijk is als je het php bestand vanaf de server gaat gebruiken. Je zou een socket poort kunnen maken, en wachten op een aanmelding, maar het lijkt me heel sterk dat je vervolgens die persoon zijn modem zou kunnen aansturen. Een applicatie die bij de gebruiker draait zal dit iig veel makkelijker kunnen. Ik ben met google 1 interessant topic tegengekomen waar een verbinding met een modem wordt gemaakt: http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=3cb0c291.22319%40news.noos.fr&rnum=85&prev=/groups%3Fq%3Dphp%2Bcall%2Bmodem%26start%3D80%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D3cb0c291.22319%2540news.noos.fr%26rnum%3D85 (Aangezien mijn frans niet geweldig is heb ik het zelf laten vertalen door babelfish)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...