Ga naar inhoud

[MYSQL] [PHP] Query werkt niet zoals ik dacht


anoniem

Aanbevolen berichten

waarom werkt dit wel? [code:1:79c8d985ba] $object_inCat_SQL= "SELECT object_ID FROM objecten WHERE objecten.ocat_ID=$test"; [/code:1:79c8d985ba] en dit niet? [code:1:79c8d985ba] $object_inCat_SQL= "SELECT object_ID FROM objecten WHERE objecten.ocat_ID=$categorie[$index]['ID']; [/code:1:79c8d985ba] Terwijl $categorie[$index]['ID'] EXACT dezelfde waarde heeft als $test, ik heb $test ermee gevuld. Het is ongetwijfeld iets in mijn syntax maar ik kan het niet vinden, wel vond ik heel veel over dubbele en enkele aanhalingstekens maar daarmee kreeg ik het niet aan het werk? waar kijk ik overheen?
Link naar reactie
je sluit de string niet af met " en een array kun je niet zo rechtstreeks in een string gebruiken. [code:1:ecc0d39e50]$object_inCat_SQL= "SELECT object_ID FROM objecten WHERE objecten.ocat_ID=" . $categorie[$index]['ID'];[/code:1:ecc0d39e50] In plaats van lukraak elke keer maar wat aan te modderen en als het niet lukt hier te posten.. waarom lees je niet gewoon eerst een boek of een tutorial over php? Een simpele zoekopdracht bij google geeft je honderden zo niet duizenden sites met tutorials, trucs en tips. Eerst leren, dan toepassen.
Link naar reactie
[quote:9a95684732="maIRnaairruJ"] In plaats van lukraak elke keer maar wat aan te modderen en als het niet lukt hier te posten.. waarom lees je niet gewoon eerst een boek of een tutorial over php? Een simpele zoekopdracht bij google geeft je honderden zo niet duizenden sites met tutorials, trucs en tips. Eerst leren, dan toepassen.[/quote:9a95684732] :-? :-? Ben jij geboren met een degree PHP? Ik heb hier 3 PHP boeken liggen, allemaal doorgelezen en geprobeerd, maar als iets niet lukt en je weet het beestje geen naam te geven, weet je dus ook niet WAAR in die boeken ik het probleem moet zoeken. oh enne leer je niet het beste door het te proberen? ik kan in mijn hoofd slecht phpscripts draaien Gadver, zo'n reactie na urenlang proberen... Verwissel jij je stuurwiel ook als je banden trillen......Uit angst om het aan de garage te vragen..
Link naar reactie
Nee ik ben niet geboren met een degree PHP. Dit forum is alleen niet bedoeld om je te helpen met debuggen van je code. In ieder geval niet constant. [quote:3858477497]..soms wordt ik gek van die enkele en dubbele aanhalingstekens. ook die . bij .$loc snap ik niet... $loc werkt toch ook? [/quote:3858477497] Bij het lezen van deze opmerking [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127340]hier[/url] twijfel ik toch wel of je die 3 boeken ook daadwerkelijk gelezen hebt. Ik bedoel het niet zo kwaad, maar je zult toch moeten toegeven dat het een mooie boel zou worden als iedereen voor elk vergeten aanhalingsteken hier een topic zou openen? Als er een fout optreedt als je een variabele een waarde tussen aanhalingsteken geeft dus [code:1:3858477497]$var = "bla";[/code:1:3858477497] of [code:1:3858477497]$var = "bla $eenArray['Tekst']"; (<- dit is fout)[/code:1:3858477497] dan betekent dat dus dat je een probleem hebt met een string. Dan pak je een van die boeken, gaat naar het hoofdstuk over strings en kijkt hoe dat precies in elkaar zit. Daar lees je ook precies wat het verschil is tussen " en ' en wat . doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...