Ga naar inhoud

[PHP] Dropdownlist std. waarde


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, vraagje: ik heb een CMS pagina gemaakt waarin producten kunnen worden toegevoegd, verwijderd en gewijzigd. Als je wilt verwijderen of wijzigen moet je eerst een keuze maken middels een dropdownlist welk item je wilt zien op het scherm. Als dit geselecteerd wordt, worden de tekstvelden en etc, gevuld met de data uit de DB. Dit werkt allemaal goed maar ik heb een klein probleem: de producten waarvoor dit CMS is hebben een leverancier die mbv een dropdownlist worden gekozen (om typefouten te voorkomen). Als ik nu een product oproep werkt alles goed alleen ik weet niet hoe ik de goede waarde in de dropdownlist zet, standaard wordt de eerste gekozen maar ik moet degene hebben die in de DB staat. Heeft iemand hier een oplossing voor? bvd
Link naar reactie
aannemend dat je CMS geen template engine ofzo gebruikt stel dat je de items van het dropdown menu in een array ($array) hebt staan en de waarde die in de database staat heb je ook bij de hand ($dbvalue) [code:1:9ab4ef3f4a] $html = '<select>'; foreach ($array as $item) { $html .= '<option value="'.$item.'"; if ($item == $dbvalue) { $html .= ' selected="selected"'; } $html .= '>'.$item.'</option>'; } $html .= '</select>'; [/code:1:9ab4ef3f4a]
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord maar dit is niet wawt ik bedoel. Ik krijg de items in de dropdownlist, dat is geen probleem, het probleem is als volgend: ik roep een product op, dan worden alle tekstvelden gevuld met de bijbehorende waarde, maar er staat ook een dropdowlist tussen. Deze kan ik geen std. waarde geven, deze is namelijk altijd de bovenste, en dat is niet mijn bedoeling dat moet een andere waarde worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...