Ga naar inhoud

variabelen doorgeven--> dubbel werk??


anoniem

Aanbevolen berichten

voordat ik een (waarschijnlijk) goed script verknal, graag jullie mening, ik heb namelijk het gevoel dat het script dubbel werk doet.. waarom deze handeling? [code:1:d5bc4fa356] $klant_voornaam = $_POST['klant_voornaam']; $klant_email = $_POST['klant_email']; $klant_wachtwoord = $_POST['klant_ww']; $sql_query = "SELECT * FROM klanten WHERE klant_email='".$klant_email."';"; $result = mysql_query($sql_query); [/code:1:d5bc4fa356] als dit volgens mij net zo goed kan? [code:1:d5bc4fa356] $sql_query = "SELECT * FROM klanten WHERE klant_email='".$_post['klant_email']."';"; $result = mysql_query($sql_query); [/code:1:d5bc4fa356] of zie ik een veiligheidsiets over het hoofd of zo?
Link naar reactie
[code:1:598b998621] $sql_query = "SELECT * FROM klanten WHERE klant_email='".$_post['klant_email']."';"; $result = mysql_query($sql_query); [/code:1:598b998621] Zo voer je natuurlijk geen enkele controle uit op wat er gesubmit wordt en dus laadt je een groot veiligheidslek open. Ook is de kans groter op een foute query mochten er rare tekens in een van de waardes staan.
Link naar reactie
ja precies. En op zich kun je dat ook wel allemaal in 1 aanroep doen, maar dan wordt het erg onoverzichtelijk en spaart het je eigenlijk nouwelijks tijd. Ook kan ik me voorstellen dat je meer dan 1 bewerking op een waarde wil doen (bijvoorbeeld html filteren [i:d695c8021c]en[/i:d695c8021c] checken op vreemde karakters). Als je dat overzichtelijk bovenaan doet, kun je snel terugvinden wat je met welke variabele doet, alles in 1 keer maakt dat iets onoverzichtelijker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...