Ga naar inhoud

Zien welke bot (bvb. google) je site bezoekt


anoniem

Aanbevolen berichten

G'day, Ik ben een website aan het maken waarvan je voor zo goed al alles moet aangemeld zijn. Als je dus een pagina bij favorites steekt en je gaat er naar terug zonder aan gemeld te zijn dan krijg je een login scherm (logisch). Ik ben echter mijn volledige site volgens de W3C standaard XHTML Strict aan het bouwen en heb een link dat de pagina valid XHTML Strict heeft en als de gebruiker daarop klikt dan worden ze gebracht naar de W3C validator die dan die pagina zal validaten. PROBLEEM De W3C site is geen aangemelde bezoeker, dus telkens als men een pagina wilt valideren waarvoor je aangemeld moet zijn zal hij het login scherm krijgen en valideren. Ik moet dus kunnen weten of de site opgevraagd wordt door de W3C validator of niet. Ik weet dat het mogelijk is voor zoekmachines zoals google en dergelijke, kan dit ook voor de validator? Greetz, BelgiumBoy_007
Link naar reactie
Als je een pagina met daarin een phpinfo() statement laat valideren en je vinkt aan dat je de source wil zien, dan kun je alle informatie zien die je nodig hebt.. zoals: [code:1:6ce82e5860]$_SERVER["HTTP_USER_AGENT"] = W3C_Validator/1.305.2.148 libwww-perl/5.800 $_SERVER["REMOTE_ADDR"] = 128.30.52.13 $_SERVER["REMOTE_PORT"] = 47713[/code:1:6ce82e5860] Je zou dus kunnen checken of er in de user-agent W3C_Validator staat (het versie nummer zou kunnen veranderen), maar dan laat je wel een enorm gat in je 'beveiliging' aangezien het dan gewoon een kwestie is van de naam van je user agent veranderen om alles te zien. Dus check ook op de remote address en/of port.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...