Ga naar inhoud

[PHP] File legen voordat opnieuw beschreven word


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben voor mn ouders een script aan het schrijven dat ze zelf een deel van hun website kunnen bijhouden, alleen nu ben ik moet het script schrijven naar een file, bijvoorbeeld iets van 20 tekens, als ik dan later iets van 15 tekens wil schrijven, dan zie ik de laatste 5 tekens van het vorige nog. Is er een functie op de file te legen VOOR het opnieuw schrijven?
Link naar reactie
Welke programmeer taal gaat dit om? Indien PHP. Kijk op www.php.net/fput of www.php.net/fwrite of iets in die geest. Ik zit nu op mijn werk met een dichtgetimmerd internet, dus kan het zo snel niet op zoeken. Helaas weet ik dit ook niet helemaal uit mijn hoofd. Als het niet een van de twee bovenstaande functies is, dan moet je gewoon even de file functies afgaan. Ook deze staan op www.php.net
Link naar reactie
[quote:cd064b5503="meneer de koekepeer"]Welke programmeer taal gaat dit om? [/quote:cd064b5503] Zoals de titel vermeld dus PHP. [url=http://nl3.php.net/manual/nl/function.fopen.php]fopen[/url]("bestand.txt",[b:cd064b5503]"w"[/b:cd064b5503]); doet de truuk voor jou. 'r' Openen voor alleen lezen; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand. 'r+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand. [b:cd064b5503]'w'[/b:cd064b5503] Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken. 'w+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken. 'a' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het einde van het bestand. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken 'a+' Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...