Ga naar inhoud

[PHP] - probleem met zoeken via de imap_xxx () functies.


Aanbevolen berichten

G'day, Ik ben een e-mailclient aan het maken met PHP die gebruik maakt van de imap_xxx () functies. Ik zit vast bij de zoekfunctie. Alles werkt perfect behalve zoeken naar een datum. Ik heb al vanalles en nog wat geprobeerd maar helaas, zonder resultaat. In het forumulies staat:[code:1:f82f12e006]<tr> <td><input type="checkbox" name="dodate"></td> <td>Datum:</td> <td> <select name="optiondate" size="1" style="width: 60px" onchange="document.form.dodate.checked = true"> <option value="BEFORE">voor</option> <option value="ON" selected>op</option> <option value="SINCE">na</option> </select> <select name="daydate" size="1" style="width: 50px" onchange="document.form.dodate.checked = true"> <option value="01">1</option> <option value="02">2</option> <option value="03">3</option> <option value="04">4</option> <option value="05">5</option> <option value="06">6</option> <option value="07">7</option> <option value="08">8</option> <option value="09">9</option> <option value="10">10</option> <option value="11">11</option> <option value="12">12</option> <option value="13">13</option> <option value="14">14</option> <option value="15">15</option> <option value="16">16</option> <option value="17">17</option> <option value="18">18</option> <option value="19">19</option> <option value="20">20</option> <option value="21">21</option> <option value="22">22</option> <option value="23">23</option> <option value="24">24</option> <option value="25">25</option> <option value="26">26</option> <option value="27">27</option> <option value="28">28</option> <option value="29">29</option> <option value="30">30</option> <option value="31">31</option> </select> <select name="monthdate" size="1" style="width: 100px" onchange="document.form.dodate.checked = true"> <option value="Jan">januari</option> <option value="Feb">februari</option> <option value="Mar">maart</option> <option value="Apr">april</option> <option value="May">mei</option> <option value="Jun">juni</option> <option value="Jul">juli</option> <option value="Aug">augustus</option> <option value="Sep">september</option> <option value="Oct">oktober</option> <option value="Nov">november</option> <option value="Dec">december</option> </select> <input type="text" name="yeardate" style="width: 78px" maxlength="1024" onchange="document.form.dodate.checked = true"> </td> </tr>[/code:1:f82f12e006]En in de PHP code:[code:1:f82f12e006]<?php if ($dodate == "on") $strSearch .= " $optiondate '$daydate-$monthdate-$yeardate'"; // Dit haalt de spatie vanvoor weg $strSearch = substr ($strSearch, 1, (strlen ($strSearch) - 1)); imap_sort ($stream, $sortmethod, $sortorder, SE_NOPREFETCH, $strSearch); ?>[/code:1:f82f12e006]Als ik zoek dan krijg ik een waarde van $strSearch bvb. gelijk aan SINCE '01-Jan-2000'. Dit zou volledig moeten kloppen maar ik krijg geen enkel resultaat, ook al zijn er e-mails genoeg die hieraan voldoen. Dit probleem veranderd niet als ik er ALL SINCE '01-Jan-2000' van maak. Weet iemand raad?
Link naar reactie
Daar had ik nog niet aan gedacht, het werkt! Ik ging ervan uit dat het overbodig was, want bij de nota's zitten voorbeelden die ' gebruiken en ook voorbeelden die helemaal geen tekens gebruiken.[code:1:0faa17caf4]$emails imap_seach($mbox, "UNDELETED SENTSINCE 01-Jan-2002");[/code:1:0faa17caf4][code:1:0faa17caf4]$bounce = imap_search($new, 'TO "'.$listName.'" SUBJECT "'.$subject.'"', SE_UID);[/code:1:0faa17caf4]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...