Ga naar inhoud

[PHP] - ftp_fput () functie zonder bestaand bestand gebruike


Aanbevolen berichten

G'day, Op de server die ik gebruik is er een beveiliging (omwille van een hack in de paasvakantie) die ervoor zorgt dat de functie fopen () niet kan gebruikt worden om bestanden te openen met "w", "w+", "a", ... (je kan niet schijven in bestanden). Wat ik moet kunnen doen is een bestand aanmaken en daar een string in schrijven. Normaal zou de volgende code werken:[code:1:72b82cfb07]<?php $message = "inhoud van het bestand ..."; $handle = fopen ("../temp/" . $filename, "w"); fwrite ($handle, $message); fclose ($handle); ?> [/code:1:72b82cfb07]Maar de fopen () gaat dus niet. Als Men bestanden wil uploaden dan moeten we ook gebruik maken van de ftp_xxx () functies omdat de copy () functie ook niet gaat. Ik heb het volgende geprobeert:[code:1:72b82cfb07]<?php $message = "inhoud van het bestand ..."; $file = "thefile.txt"; $fp = $message; include ("../functies/ftpconnect.php"); ftp_fput ($conn_id, $file, $fp, FTP_ASCII); ?> [/code:1:72b82cfb07]Maar dan zegt ie "Warning: ftp_fput() expects parameter 3 to be resource, string given in ... on line ...". Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen? Greetz, BelgiumBoy_007
Link naar reactie
[quote:3fb296ac20="Jakobvk"]http://nl.php.net/manual/en/function.ftp-fput.php parameter 3 moet een resource handle van fopen() zijn. zie t voorbeeld in de handleiding...[/quote:3fb296ac20]Ja, maar daarvoor heb je een bestaand bestand nodig dat je leest ... dat heb ik niet. Dit is nu net mijn probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...