Ga naar inhoud

[PHP] instanties, scope and verwijderen van classes


Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag, maar gelden de scope regels voor variabelen ook voor classes? En kun je een instantie ook verwijderen uit het geheugen? Ik maak een instantie van een class d.m.v. $variabele = new MyClass(); Ik doe hier wat mee en dan doe ik unset ($variabele); Is hiermee de instantie verwijderd? Zo niet, leeft de instantie alleen in de functie waarin ik hem heb aangemaakt? Hoe zit dit in elkaar, de PHP manual is niet duidelijk hierover, wel over classes en hoe ze te maken en dergelijke, maar niet over scope en verwijderen hiervan.
Link naar reactie
Ja, de scope regels gelden ook voor classes. Een object kun je gewoon met unset() verwijderen. Let echter wel op als je dit gedaan heb:[code:1:0c26e2537f]$a =& new Object; $b =& $a; unset($b);[/code:1:0c26e2537f] Het object bestaat dan op zich nog steeds (je hebt alleen de referentie gekilled). Je zou dan beter dit moeten doen:[code:1:0c26e2537f]unset($b); $b = false;[/code:1:0c26e2537f] Maar normaal (maar er zijn altijd uitzonderingen) hoef je je hierover niet te druk maken. PHP begint elke request met een schone lei. -Rémy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...