Ga naar inhoud

Gebruik Adodb of varianten


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met een php applicatie die zonder veel wijzingen op meerdere databases moet kunnen werken. Nu is op zich Adobd (of een andere wrapper) daar uiteraard voor bedoeld. Maar ik zit met het volgende: In bijvoorbeeld Oracle kan ik veel krachtigere querys uitvoeren als in MySQL, dit wordt niet afgevangen toch? Tenminst ik neem aan dat die wrappers niet SQL gaan parsen om te kijken of iets mogelijk is. Deze conclusie leid tot de volgende vraag: Hoe zou ik nu de applicatie moeten bouwen? Wat ik eigenlijk wilde: Database Layer Object Layer Resterende layers hierbovenop Ik zou gaan denken dat ik nu het volgende moet doen: Database Layer = Adodb Object Layer, schrijf meerdere keren of maak onderscheid naar de verschillende database types? Bouw hier bovenop generieke laag, die eigenlijk een proxy werking heeft met de Object layer laag? Dus eigenlijk niets anders als de aanroepen doorsturen naar een lagere instantie. Voorbeeld: Vraag aan generieke laag: Object.getUser Object ziet: MySQL in settings: MySQLObject.getUser MySQLObject maakt zijn query en voert aan Adodb En resultaat gaat terug. Toen ik dit uitgedacht had kreeg ik het idee dat dit wel een hele erge overkill is, betere of andere ideeen beschikbaar? Alvast bedankt, Groet, Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...