Ga naar inhoud

[PHP en MySQL?] ID Script


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vraagje. Ik ben momenteel bezig met een website. Die ik dynamisch wil maken :) Nu heb ik al een pagina script . die is zo : [code:1:76102a323e] <? if($_GET["id"] == home) include('index.php'); ?> [/code:1:76102a323e] dan wordt het dus , index.php?id=home Alleen een raar probleem.... Ik kan er ook iets anders van maken :-? Bijv : index.php?id=raar dan doet hij het nog gewoon! Nu wil ik dus ervoor zorgen dat hij de ID's in de database zet , en eruit leest. dat ik dan bijv zo krijg : index.php?id=home&action=begin van die dingen. Als ik het in de database zet (ik weet niet hoe!) dan kan het bovenstaande op het begin , toch voorkomen worden? Wie o wie kan mij alsjeblieft helpen? Ik heb heel Google al afgezocht , Maar niks gevonden.
Link naar reactie
[code:1:c174acc5d7]<? if (empty($_GET['page'])) { $page="news.php"; } if ($_GET['page'] == 'news'){ $page="news.php"; } if ($_GET['page'] == 'compilers'){ $page="compilers.php"; } if ($_GET['page'] == 'articles'){ $page="articles.php"; } if ($_GET['page'] == 'team'){ $page="team.php"; } if ($_GET['page'] == 'links'){ $page="links.php"; } if ($_GET['page'] == 'forum'){ $page="/phpBB2/index.php"; } if (file_exists($page)){ include $page; } else{ include"404.php"; } ?>[/code:1:c174acc5d7]
Link naar reactie
[quote:c49b9f463b="turbo-pascal"][code:1:c49b9f463b]<? if (empty($_GET['page'])) { $page="news.php"; } if ($_GET['page'] == 'news'){ $page="news.php"; } if ($_GET['page'] == 'compilers'){ $page="compilers.php"; } if ($_GET['page'] == 'articles'){ $page="articles.php"; } if ($_GET['page'] == 'team'){ $page="team.php"; } if ($_GET['page'] == 'links'){ $page="links.php"; } if ($_GET['page'] == 'forum'){ $page="/phpBB2/index.php"; } if (file_exists($page)){ include $page; } else{ include"404.php"; } ?>[/code:1:c49b9f463b][/quote:c49b9f463b] ^^ Niet zo'n handig scritp, stel je hebt 200 pagina's. Die van Boesh is beter,soortgelijke gebruik ik ook.
Link naar reactie
ik vind die van Boesh omslachtiger.. ik gebruik zelf dees: [code:1:1f683da609] <?php if (empty($_GET['content'])) { $page="home.php"; } if ($_GET['content'] == 'home'){ $page="index.php"; } ; if ($_GET['content'] == 'contact'){ $page="contact.php"; } ; if (file_exists($page)){ include($page); } else{ include("404.php"); } ?> [/code:1:1f683da609] Deze geeft bij onbekende error, include hij een 404. Als je met databes wil kan, maar is lastiger. Dan moet je je gewoon wat in mysql verdiepen :wink: Probeer maar eerst dit :P Edit: hmm dezelfde als die van Lodyx :oops: .. had ik die aan hem gegeven of hoe zat t?[/url]
Link naar reactie
[quote:e4a0d4af4e="Alexander Online"][b:e4a0d4af4e]Edit: hmm dezelfde als die van Lodyx :oops: .. had ik die aan hem gegeven of hoe zat t?[/b:e4a0d4af4e][/quote:e4a0d4af4e]Hoho, niet gaan liegen nu, die had je van mij hoor :roll:, ik heb die gemaakt en kuch_rondgedeelt_kuch... Mbv phpfreakz toendertijd nog gemaakt...
Link naar reactie
ik probeer mijn website die nu met frame's is opgebouwd met <div> op te bouwen. [url=http://blue_eye.roelandonline.com]frame's[/url] [url=http://blue_eye.roelandonline.com/div.php]<div>[/url] En het leek mij een beetje over bodig dat als ik naar het foto gedeelte wil van mijn site dat ik daar dan opnieuw moet beginnen met eerst het boven stuk met mijn naam en het linkerstuk met het menu. Ik wou dus een vaste bovenkant en menu houden en het middenstuk wou ik kunnen veranderen. B_E
Link naar reactie
Oké, kreeg het gevoel namelijk dat het script alleen werd gebruikt om het 'dynamisch' te maken, zonder dat er problemen zijn of zonder naar de nadelen en alternatieven gekeken te hebben. Andere alternatieven voor dit probleem zijn bijv: [b:f2166400ba]common.html[/b:f2166400ba] [code:1:f2166400ba]<html> <head> <title>foo</title> </head> <body> <div id="header"></div> <div id ="menu"></div>[/code:1:f2166400ba][b:f2166400ba]pagina.php[/b:f2166400ba] [code:1:f2166400ba]<?php require_once('common.html'); ?> <div id="content">bla</div> </body>[/code:1:f2166400ba] Of een andere optie met een templateObject: [b:f2166400ba]layout.html[/b:f2166400ba][code:1:f2166400ba]<html> <head> <title>foo</title> </head> <body> <div id="header">bar</div> <div id ="menu">foo</div> <div id="content">$content</div> </body>[/code:1:f2166400ba][b:f2166400ba]pagina.php[/b:f2166400ba][code:1:f2166400ba]<?php // dit zou je ook in een require_once('beginpage.php') kunnen doen require_once('template.php'); $tpl =& new Template('layout.html'); ob_start(); ?> <p>Je content van je website</p> <?php // dit zou je ook in een require_once('endpage.php') kunnen doen $output = ob_get_flush(); $tpl->stopOutputToVar(); $tpl->addVariable('content', $output); $tpl->display(); ?>[/code:1:f2166400ba] Wat ik dus wil aangeven dat het 'makkelijker' is om gewoon een require_once in je pagina's te zetten, dan alles via index.php te laten lopen. Er zijn in ieder geval meedere wegen die naar rome leiden ;). Rémy
Link naar reactie
[quote:07ef982a7f="DukeH"] [code:1:07ef982a7f] <? if($_GET["id"] == home) include('index.php'); ?> [/code:1:07ef982a7f] [/quote:07ef982a7f] Terug naar het werkelijke probleem... <?php if($_GET["id"] == [color=red:07ef982a7f]'[/color:07ef982a7f]home[color=red:07ef982a7f]'[/color:07ef982a7f]) include('index.php'); ?>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...