Ga naar inhoud

[php] dezelfde waarden in een array voorkomen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een formulier waarin men zeg 10 namen kan invoeren. Deze namen komen in een array te staan. Nu wil ik controleren of er geen dubbele namen ind e array staan. Op php.net kon ik daar geen handige functie voor vinden. Misschien heb ik niet goed gezocht en weet iemand hier welke dat is. Of moet ik het "ingewikkeld" programmeren?
Link naar reactie
Hm... ik heb het niet uitgetest, maar ik denk dat dit wel moet werken: [code:1:dadef9f30a] <?php $array = array('Piet', 'Jan', 'Kees', 'Jaap', 'Vic', 'Karel', 'Cocu', 'Stam', 'Zenden'); reset($array); while ( list($i, $value) = each($array) ) { if ( in_array($value, $array) ) { print $value . " staat er meerdere keren in!"; } } ?> [/code:1:dadef9f30a] Vic
Link naar reactie
[quote:9a8bf9345e="Jakobvk"]juist, ik gebruik dit ook voor iets soortgelijks, werkt erg simpel: [code:1:9a8bf9345e]function check($array) { return ( $array == array_unique($array) ) ? TRUE : FALSE; }[/code:1:9a8bf9345e][/quote:9a8bf9345e] Ik wil inderdaad unique waarden. Ik heb mijn antwoord gevonden dus. Thanx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...