Ga naar inhoud

[JS] Heul vreemd: functie wordt niet aangesproken


Aanbevolen berichten

Dag vriendjes! Ik heb dit script:[code:1:74a0759c13]<script type="text/javascript"> var factor = 0, timer; var fotomax, i, locatie; function openen() { clearTimeout(timer) document.getElementById("foto").style.display = "block"; if (factor != 100) { if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") document.getElementById("foto").filters.alpha.opacity = factor; else document.getElementById("foto").style.MozOpacity = factor/100; factor++; timer = setTimeout("openen();",'10'); } } function sluiten() { clearTimeout(timer) if (factor != 0) { if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") document.getElementById("foto").filters.alpha.opacity = factor; else document.getElementById("foto").style.MozOpacity = factor/100; factor--; timer = setTimeout("sluiten();",'10'); } else document.getElementById("foto").style.display = "none"; } function geti() { var text = new Array; var i = fotomain.location.href; text = i.split("#"); i = text[1]; i = i*1; if (i > 0) {} else i = 1; return i; } function getadres() { var text = new Array; var i = fotomain.location.href; text = i.split("#"); adres = text[0]; return adres; } function goto(i) { if (i < 1) { i = 1; } if (i > fotomax) { i = fotomax; } fotomain.location.href = getadres() + "#" + i; } function volgende(aantal) { var aantal; i = geti(); if (aantal == null) aantal = 1; i = i + aantal; while (i > fotomax) { i = i-fotomax; } var negfotomax = -1 * fotomax while (i < negfotomax) { i = i + fotomax; } if (i == 0) i = fotomax; fotomain.location.href = getadres() + "#" + i; aantal = null; } </script> </head> <body onLoad="openen();"> <script>[/code:1:74a0759c13] Als ik 'openen();' wil aanspreken d.m.v. [code:1:74a0759c13]<input name="" type="button" onClick="openen();"> of door <body onLoad="openen();">[/code:1:74a0759c13] gebeurt er in [b:74a0759c13]Netscape 7.1[/b:74a0759c13] niets. Maar als ik de functie 'goto()' volledig weghaal, werkt het prima. Hoe kan dit ?? Het heeft toch helemaal niets met elkaar te maken?
Link naar reactie
Waarschijnlijk is goto een [i:ecdf0863d9]"reserved word"[/i:ecdf0863d9], kwestie van de functie een andere naam geven. /edit: even opgezocht voor je http://devedge.netscape.com/library/manuals/2000/javascript/1.3/reference/keywords.html p.s. ik vind onderstaande maar een vreemde constructie [code:1:ecdf0863d9] function volgende(aantal) { var aantal; // ... if (aantal == null) aantal = 1; // ... } [/code:1:ecdf0863d9] Wat wil je precies hiermee bereiken? Waarom een gelijke benaming voor de parameter en de lokale variabele?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...