Ga naar inhoud

[JS] transparency / opacity


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een script om in te stellen hoe transparrant een div is, d.m.v deze 2 zinnen: [code:1:936d95c1ae] document.getElementById("foto").style.MozOpacity = i / 100; document.getElementById("foto").style.opacity = i;[/code:1:936d95c1ae] Het leuke is dat het niet in IE werkt. Met googlen kwam ik hier op uit, maar hoe gebruik je dat in JS? [code:1:936d95c1ae]filter: alpha(opacity = 50);[/code:1:936d95c1ae]Ik heb, dacht ik, elke combinatie al geprobeerd, maar het lukt me niet..
Link naar reactie
Ok, hier woerdt ik een potje chagrijnig van.. Dit staat op die site:[code:1:f621a10a2e]object.style.filter = "progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(sProperties)"[/code:1:f621a10a2e] Ten eerste: die aanhalingtekens > " < horen daar toch helemaal niet, of wel? Wat moet je nou allemaal aanpassen, naast 'object'?
Link naar reactie
[quote:67cdd3eb50="MichielPH"]Ok, hier woerdt ik een potje chagrijnig van.. Dit staat op die site:[code:1:67cdd3eb50]object.style.filter = "progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(sProperties)"[/code:1:67cdd3eb50] Ten eerste: die aanhalingtekens > " < horen daar toch helemaal niet, of wel? Wat moet je nou allemaal aanpassen, naast 'object'?[/quote:67cdd3eb50] " hoort wel http://htb.ath.cx/anw/site Kijk maar hoe ik daar transparantie heb ingepast. EN NIET MET JS
Link naar reactie
En is dit er dan ook voor de netscape familie:[code:1:599768e8b9]style="filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(Opacity=0, FinishOpacity=100, Style=1, StartX=20, Starty=20, FinishX=24, Finishy=24);"[/code:1:599768e8b9]Dit zorgt voor lineaire transparantie; hier zorgt het ervoor dat een hoekje van een vierkant niet zichtbaar is.
Link naar reactie
Netscape 6+, Mozilla, Firefox en hieraan gerelateerde browsers hebben standaard ondersteuning voor alpha tranparency en hebben hiervoor alleen de info uit het grafische bestand zelf nodig, dus geen CSS of JavaScript. Netscape Navigator 4.x en eerder hebben geen ondersteuning, en die is ook (voor zover ik weet) niet te krijgen. [b:509e7e1dac]Edit:[/b:509e7e1dac] Na nog eens de vraag gelezen te hebben is het antwoord: nee, die filters zijn IE-only. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...