Ga naar inhoud

[PHP] mailing list met background plaatje


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben bezig met een mailing list. Ik lees alle mail adressen uit een bestan uit mail ze dan door. Het doormailen naar alle adressen gaat goed, ook de tekst dioe via een tekstbox wordt ingegevn gaat goed. Maar het probleem is, dat ik een plaatje wil toevoegen als achtergrond. Dit plaatje moet van de website worden gehaald. Mijn vraag is, of dit mogelijk is en zo ja hoe. Ben nu al drie dagen bezig en het wil me nie lukken. :evil: [code:1:2a493a030d] <html> <head> <title>Mail versturen aan de lijst</title> </head> <body> <?php if ($verzendbutton != "verzenden" || !$tekst) { echo "<h1>Een mail versturen aan de lijst</h1>"; echo "<form action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">"; if ($verzendbutton && !$onderwerp) { echo "<font color=\"red\">Vul hier een onderwerp in!</font>"; } ?> Onderwerp: <input type="text" name="onderwerp" value="<?php echo $onderwerp ?>"><br> <?php if ($verzendbutton && !$tekst) { echo "<font color=\"red\">Voer een tekst in</font>"; } ?> <textarea name="tekst" cols=35 rows=10></textarea><br> <input type="submit" value="verzenden" name="verzendbutton"> </form> <?php $begintekst = "<body bgcolor=\"#FF6600\" background=\"www.websiteje.nl\images/bg2.jpg">"; $eindtekst = "</body>"; $totaaltekst = stripslashes($begintekst,$tekst,$eindtekst); //background=\"www.websiteje.nl\images/bg2.jpg\" //printf("gfh%s",$totaaltekst); ?> <?php } else { $bestandsnaam = "mailadressen.txt"; //tekstbestand waar de mail adressen instaat $adressen = file($bestandsnaam); // Sla bestand op in array $afzender = "mijn email"; $aantal_adressen = count($adressen); for ($nr=0; $nr < $aantal_adressen; $nr++) { mail($adressen[$nr], $onderwerp, $totaaltekst, "from: $afzender"); } echo "Uw mail met onderwerp: $onderwerp en tekst: $totaaltekst is verzonden"; } ?> </body> </html> [/code:1:2a493a030d] alvast bedankt
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:f2a2c1f385="Jakobvk"]heb t niet bestudeerd (tis al zo laat :P) maar eind regel 31 ben je iig een quote vergeten te escapen images/bg2.jpg\">"; ipv images/bg2.jpg">"; gebruik de single quote wat meer of een fatsoenlijke sytax highlighter dan voorkom je dit soort dingen...[/quote:f2a2c1f385] Dat kwam ik de dag erna ok achter, maar het werkt nog steeds niet :( ook al heb ik dat veranderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...