Ga naar inhoud

[PHP] Waarde hiddenfield uit ander frame halen


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje betreffende dit scriptje (dit scriptje staat in het main en top frame): </script> <script> var inputid=parent.frames['bottomFrame'].document.getElementById('sessionid'); function addsess(obj){ obj.href=obj.href+''+inputid.value; } </script> dit scriptje werkt perfect, mits het bottomframe eerder geladen is dan het main en Top frame. Als het niet het geval is dan krijg ik namelijk de eerste keer een foutmelding als ik op een link klik waar de waarde van het hiddenfield achter moet worden geplakt. Hoe kan ik dat probleem voorkomen ? Bedankt alvast
Link naar reactie
Je kan proberen een test uit te voeren op het bestaan van het object. Ongetest: [code:1:f8332b6f52] <script type="text/javascript"> var inputid; function getInputVal() { if (parent.frames['bottomFrame'].document.getElementById('sessionid') != null) { inputid = parent.frames['bottomFrame'].document.getElementById('sessionid'); } else { setTimeout('getInputVal()', 500); } } function addsess(obj) { if (inputid != null) { obj.href += inputid.value; } } </script> [/code:1:f8332b6f52] Overigens is dit nog steeds een lapmiddel (addsess doet namelijk niets wanneer de inputid niet bekend is). Beter is om eens goed te kijken naar de structuur van de rest van je code (bijvoorbeeld minder gebruik maken van globale variabelen, een functie voor het opvragen van objecten (met afhandeling van fouten), enz.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...