Ga naar inhoud

[php] LCD aansturen via PHP?


Aanbevolen berichten

Hallo, weet iemand of het mogelijk is om via PHP een LCD-schermpje (SED1335 controller) aan te sturen dat is aangesloten op een LPT-poort, zodat je plaatjes kan weergeven, of alleen tekst? En zo ja, wat moet ik er dan voor hebben (dll's oid). Ben nog maar een beginner wat betreft php. Vraag dus niet om script, maar gewoon wat zoekwoorden voor google :) Tnx in advance, Kasper
Link naar reactie
Hier is een link voor een [url=http://www.phpfreaks.com/quickcode/Serial_port_comms_with_PHP_CLI_(Windows_or_DOS)/156.php]serieel poort[/url] Als je iets op een display wilt zetten kun je met php de tekst in een file zetten en dat door een ander prgramma uit laten lezen en naar de display sturen. Je kunt natuurlijk maar een tekst gelijktijdig laten zien. Als 100 mensen iets op de display willen zetten wordt het wat lastiger. [url=http://www.thecodeproject.com/csharp/csppleds.asp?df=100&forumid=21021&exp=0&select=799135]Hier[/url] is nog een link voor de parallele poort. wimb
Link naar reactie
Bedankt! aan die links heb ik zeker wel wat denk ik. Het is overigens de bedoeling dat ik hem alleen ga gebruiken via mijn webserver, en andere mensen zullen hem dus niet kunnen besturen. Maar welk programma zou ik dan moeten gebruiken om die php uit te lezen? Of is het ook mogelijk om vanaf php direct dat LCD aan te sturen, door bijvoorbeeld dll's te includen? vriendelijke groet, Kasper
Link naar reactie
[quote:5316d4cc10="psychonetics"]Ik heb hier het complete handboek van PHP liggen, en daarin staat inderdaad dat PHP ook COM-objecten kan aansturen. Maar mijn kennis van php is nog niet zo ver gevorderd dat ik dat ook kan. Ga dat boek toch maar eens heel rap uitlezen :D [/quote:5316d4cc10] Ik denk dat je eerst eens op zoek moet gaan naar een COM object wat doet wat je wilt (ik begrijp tenminste uit je post dat je deze nog niet hebt). Daarna kan je kijken of je deze ook vanuit PHP kan aansturen.
Link naar reactie
Ik wil het graag in PHP omdat me dat makkelijk lijkt. Daarnaast ben ik verder gevorderd met PHP dan met C++. Liever zou ik het in C++ doen, maar voordat ik zo ver ben dat ik het daarin kan, zijn we wel weer 2 jaartjes verder denk ik :( En dat COM object moet ik inderdaad eerst opzoeken. Had me er nog niet in verdiept verder, maar dat moet wel te vinden zijn denk ik. FF googlen :) Kasper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...