Ga naar inhoud

openen/laden van documenten in 2 div's op 1 page ....


Aanbevolen berichten

ik ben al een tijdje aan het spitten in de onderwerpen alhier, maar kom er niet uit ... mijn probleem is het volgende, ik heb 1 page waarin diverse div's staan die met een show/hide functie tevoorschijn komen als men op de "onderwerp-link" klikt, net als de bijbehorende foto div's trouwens. Het probleem hiervan is dat al die div's met inhoud eerst geladen moeten worden alvorens de site gebruiksklaar is. (lees: 50 thumbs) Ik had het idee om de inhoud van een div als appart document pas te laden op het moment dat het onderwerp aangeklikt word. En dan om het makkelijk te maken; met 1 klik twee div's beinvloeden (voor de foto's) Heeft iemend een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, of een idee voor een andere oplossing? misschien voor het handige ... : www.aernout.nl ik hoop dat mijn vraag duidelijk is ...;-) o,ja ... ik ben geen kenner, meer een prutser: dus geen moeilijke termen alsjeblieft :D
Link naar reactie
Als je het niet moeilijk wil, waarom kies je dan voor deze ingewikkelde oplossing? ;) Als je de beschikking hebt over server-side scripting kan je een template pagina samenstellen waar je de variabele data uit een include file haalt (of database, of iets anders...). Zo niet, dan is er ook niets mis met een aantal html pagina's (het zullen er nooit veel worden lijkt me) waar je je data in plaatst. De opmaak regel je als je verstandig bent via css waardoor het eventuele wijzigen van de opmaak voor een groot deel centraal kan gebeuren. Als je echt data in wil laden dan kan dat natuurlijk. Als je een beetje zoekt op het client-side (javascript/DOM, vbscript) inladen van XML data dan kan je denk ik wel even vooruit met lezen en prutsen denk ik.
Link naar reactie
[quote:813d911bac="Johnny321"]Ik zit hier met een soortgelijke vraag, als aernout, (sorry dat ik je topic ruineer ;) ), maar kun je met [code:1:813d911bac]include(blaat.html#deel)[/code:1:813d911bac] het betreffende id 'deel' uit een bestand halen, en ALLEEN dat id?[/quote:813d911bac] Nee dat kan niet. Als het 1 compleet/geheel document is (en moet blijven) zal je deze moeten inlezen ([url=http://www.php.net/fopen]fopen[/url]?) en zelf het gewenste deel er uit halen. Andere optie is: document opdelen en alleen het gewenste deel inlezen. Of laten parsen door de webserver (blaat.html.php?deel) en via fopen inlezen. In het document regel je dan wat er teruggegeven wordt afhankelijk van de parameters.
Link naar reactie
[quote:879a9eed63="teacher"]Overigens hoor ik dan een flinke regexp. aankomen.. [/quote:879a9eed63] Is afhankelijk van de content/structuur van het document. Vaak is een recht-toe-recht-aan string search ook voldoende. [quote:879a9eed63="teacher"] [color=blue:879a9eed63] Maar, kunnen we ook nog even kijken naar de vraag van de TS?[/color:879a9eed63][/quote:879a9eed63] Uh, dat hadden we toch ook al gedaan? De TS ging zelf alvast even kijken of 'ie iets kon met de info.
Link naar reactie
ik ben inderdaad aan het lezen geslagen over Javascript, voor ik dat in de smiezen heb ben ik wel een "paar dagen" verder ... Als iemand nog een waardevolle tip heeft, DAN GRAAG! :D ik kwam in het antwoord van Annie al een paar termen tegen waar ik eerst weer een paar jaar voor moet studeren eer ik dat begrijp, maar ik doe mijn best! greetz
Link naar reactie
ik denk al, hoe weet jij dat .... aernout.nl !!! :D :lol: :P ik ga zo weer verder lezen :D maar, je bent er dus geweest, snappie mijn probleem ???? hij gaat eerst al die onderwerpen laden ( de text en alle thumbs ....) daar moet ik vanaf want ik wil de onderwerpen verder uit gaan splitsen ....
Link naar reactie
ik begrijp dat je meet eenscriptje een bepaald document kan oproepen, maar hoe maak je zoeits nou variabel ??? ik kom er niet uit! als ik het goed heb schrijf je in de head een script met een naam vervolgens laat je dat script uitvoeren als je bijvoorbeeld op een link klikt (onclick), maar dat zou betekenen dat je voor elke link een apart script moet schrijven ..... dat zal toch zeker niet? heeft iemand een concreet voorbeeld voor me ????? greetz
Link naar reactie
goed, ik heb dus geen php ondersteuning, dus ik zal het met js moeten doen .... het volgende is het idee, ik weet alleen niet of [u:1f9253ad6f][i:1f9253ad6f][b:1f9253ad6f]divnaam[/b:1f9253ad6f][/i:1f9253ad6f][/u:1f9253ad6f] mogelijk is ... kan ik hier iets mee ???????? <HTML> <HEAD> <SCRIPT LANGUAGE="Javascript"> function load(url) { [u:1f9253ad6f][i:1f9253ad6f][b:1f9253ad6f]divnaam[/b:1f9253ad6f][/i:1f9253ad6f][/u:1f9253ad6f].location.href=url; } </SCRIPT> <style type="text/css"> .text {width:55%; height:65%; overflow:auto; position:absolute; left:22%; top:150px;color:silver;text-align:left;font-family:verdana;font-size:13px;font-weight:500;} --> </style> </HEAD> <BODY> <A HREF="Javascript:load('onderwerp1.html')">onderwerp 1</a> <A HREF="Javascript:load('onderwerp2.html')">onderwerp 2</a> <A HREF="Javascript:load('onderwerp3.html')">onderwerp 3</a> <div id=textdiv class=text> ... </div> </BODY> </HTML>
Link naar reactie
[quote:4668fee861="Johnny321"]Ik zit hier met een soortgelijke vraag, als aernout, (sorry dat ik je topic ruineer ;) ), maar kun je met [code:1:4668fee861]include(blaat.html#deel)[/code:1:4668fee861] het betreffende id 'deel' uit een bestand halen, en ALLEEN dat id?[/quote:4668fee861] Dit doe ik zo: [code:1:4668fee861]function geti() { var text = new Array; var ii = fotomain.location.href; text = ii.split("#"); adres = text[0]; ii = text[1]; ii = ii*1; if (ii > 0) {} else ii = 1; return ii; } [/code:1:4668fee861]dan ergens anders dit:[code:1:4668fee861] var iddeel = geti()[/code:1:4668fee861]Iets raars in mijn code is dit: [code:1:4668fee861] if (ii > 0) {} else ii = 1;[/code:1:4668fee861] Hoe kan dit zonder 'else' doen? (met not??)
Link naar reactie
[quote:0c4cab324b="Annie"]Nee, divnaam is geen window object en dus kan je daar niet de location van instellen. Als je zo wil werken zal je met iframes aan de slag moeten.[/quote:0c4cab324b]Zoiets: [code:1:0c4cab324b]<a href="about:2" target="iframe">blaat</a> <iframe src="about:1" name="iframe"> [/code:1:0c4cab324b]
Link naar reactie
[quote="MichielPH"] Dit doe ik zo: [code:1:5689026b75] // bla var ii = fotomain.location.href; text = ii.split("#"); adres = text[0]; ii = text[1]; // bla [/code:1:5689026b75] Als ik me niet vergis bestaat ook een location.hash property die meteen de #i teruggeeft [quote:5689026b75="MichielPH"] Hoe kan dit zonder 'else' doen? (met not??)[/quote:5689026b75] Uhm nee, je denkt te moeilijk. Als iets NOT groter is dan nul is het dus kleiner of gelijk aan nul. :D
Link naar reactie
Maar iets met not bestaat toch wel? Misschien niet in dit geval, maar wat je zegt wiebelt.. (II > 0) ≠ (not (ii < 0)) de 1e geeft aan dat ii 1,2,3 etc moet zijn. de 2e geeft aan dat ii niet -1, -2, -3 etc moet, maar 1, 2, 3 etc [b:cdd64369d6]of iets anders [/b:cdd64369d6]zoals een string
Link naar reactie
not is in javascript een uitroepteken, dus [color=darkred:cd112c8c63][b:cd112c8c63]![/b:cd112c8c63][/color:cd112c8c63](i < 0) Voor wat betreft je opmerking over strings. Je wil eigenlijk in de eerste plaats al geen strings met numerieke waarden vergelijken (appels met peren). Ook al staat een loosely typed taal als javascript dat toe. Sowieso gaat je opmerking ook niet altijd op [code:1:cd112c8c63] var i = '-1'; alert (!(i < 0)); // evaluates to false [/code:1:cd112c8c63] :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...