Ga naar inhoud

NAME="required" en PHP


Aanbevolen berichten

Ik heb een formulier waarbij persé de naam ingevuld moet worden voordat het verstuurd mag worden. In combinatie met een cgi script wat het formulier verstuurde werkte het goed. Nu heb ik er een PHP script van moeten maken, en dat lijkt zich helemaal niks van de required velden aan te trekken. Of ik nou wat invul in de velden of niet, het wordt gewoon verstuurd. Dit is de code: [code:1:13a486ff2e] <INPUT TYPE="hidden" NAME="required" VALUE="naam, woonplaats, emailadres"> [/code:1:13a486ff2e] Ik dacht dat dit niks met cgi of php te maken zou hebben, maar ik zou niet weten waarom het nou ineens niet werkt. Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken...
Link naar reactie
Het beste om gewoon een mail formulier te maken en in het verwerking.php of wat dan ook. [php]<? if(($_POST['verplicht']!="")AND($_POST['verplicht2']!="")AND($_POST['verplicht3']!="")){ //rest van het veld }else{ if($_POST['verplicht'] ==""){ echo "Je bent het veld verplicht vergeten in te vullen"; } //enz.... } ?> [/php] Veld required bestaat gewoon niet in php. Zover ik het wet. Dit is de beste oplossing. Je kunt ook. [url=http://nl3.php.net/isset]isset()[/url] of [url=http://nl3.php.net/empty]empty()[/url] gebruiken maar die zien 0 ook als "NULL" en is dus ook leeg. Ik hoop dat je het snapt :)
Link naar reactie
ik maak tegenwoordig altijd een check in mijn php scripts voor forumlieren, zoals ze dit doen op de volgende site [url]http://kalsey.com/simplified/form_errors/index.html[/url] Dit is voor je bezoekers wss ook gelijk duidelijk en minder irritant dan een popup of een pagina waar staat dat je een paar dingen bent vergeten.
Link naar reactie
Het is mij inmiddels duidelijk. Het cgi script betrof het standaard cgi script van chello dus ik had er geen zicht op hoe dit eruit zag. Inmiddels heb ik de site verplaatst naar een hostingprovider in Amerika en toen wilde ik het met php oplossen. Het voorbeeldscript van stierenoog ziet er wel erg gelikt uit. Iedereen bedankt voor het antwoorden. Als ik er niet uit kom horen jullie het wel weer. ;)
Link naar reactie
Ja ben ik weer, het is dus niet gelukt, tenminste...niet helemaal. :) Ik heb het tweede script wat stierenoog aangewezen had gebruikt, maar nu heb ik het idee dat er een klein foutje in zit. Als je de eerste keer niet alle velden invult, en dat vervolgens de twee keer wel doet en je klikt weer op submit verdwijnen wel alle errormeldingen, maar word er verder niks mee gedaan. Klik je zonder iets te veranderen weer op submit dan wordt het formulier wel gesubmit. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...