Ga naar inhoud

Keuzelijst -> database


Aanbevolen berichten

Middag! (Het gaat om een registreerformulier) Ik heb een formulier met keuzelijst gemaakt en de bedoeling is dat de user die zich registreert in de gekozen database uit de keuzelijst terecht komt. Wel is het even handig om te vertellen dat de databases geen vaste naam hebben, omdat er eerst een setup gedraaid moet worden waarin de user zelf bepaald hoe de databases gaan heten Hieronder de link naar het plaatje, die alles een beetje verduidelijkt. Het is dus de vraag wat er ipv $input moet komen te staan, om een user in de juiste database te krijgen. [url]http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1RR9RI0056LH/picserver.jpeg[/url] Mvg, - Barus
Link naar reactie
Uhm, Annie, daar heb ik het helemaal niet over. Lees zijn vraag en mijn eerste antwoord even aandachtig. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat een gebruiker de naam van een database zelf mag bepalen, maar niet van tabellen. Kan natuurlijk wel, maar dan vraag ik me af wat de gebruiker daarna ook nog allemaal moet doen: kolommen benoemen, eigenschappen toewijzen. Dan is 'de beer los' lijkt mij. Maar laten we eerst op een reactie van Barus wachten, of hij tot andere inzichten is gekomen, of dat IK het helemaal verkeerd begrepen heb. :)
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb nagedacht (jaja) en ben tot de conclusie gekomen dat het plan misschien niet echt waterdicht was. Hier nog meer informatie over de bedoeling: Het systeem moet uiteindelijk voor scholen te gebruiken zijn, omdat ik niet weet welke klassen er aanwezig zijn, moeten die door iemand van de school aangemaakt worden. Mijn plan was dus, dat elke klas een eigen tabel krijgt met de volgende records: Username & Password. Als een leerling zich dan zou registreren zou de leerling zijn klas moeten kiezen en zou dan in die tabel terecht komen. (misshien is het handiger om alle leerlingen in 1 tabel te zetten en vanuit daar te bepalen in welke klas hij/zij hoort?) Mijn vraag: is het eerste idee mogelijk, zo ja hoe? Of is het 2de systeem beter en heo zou ik dat aan kunnen pakken? - Barus
Link naar reactie
[quote:6048e2abe2]Als een leerling zich dan zou registreren zou de leerling zijn klas moeten kiezen en zou dan in die tabel terecht komen. (misshien is het handiger om alle leerlingen in 1 tabel te zetten en vanuit daar te bepalen in welke klas hij/zij hoort?) [/quote:6048e2abe2] Uiteraard zet je alle leerlingen in één tabel. Leerlingen zijn leerlingen, en klassen zijn klassen. Wat je vervolgens moet doen is leerlingen koppelen aan een klas. Of als je verder geen gegevens over de klas hebt/gebruikt dan kun je eenvoudig een kolom 'klas' aan de leerling toevoegen. Denk goed na over je datamodel. Ik heb het idee dat je het jezelf veel te moeilijk maakt.
Link naar reactie
Ja..mischien maak ik het mezelf te moeilijk. Ik ging er vanuit dat een leerling in een bepaalde "klassentabel" stond en bij het inloggen werd dan bekeken of een leerling ook echt in die tabel stond en zodoende had hij dan toegang tot de pagina. Op dit moment heb ik even geen tijd om meer te posten...vanavond hoop ik hierop verder te kunnen gaan. - barus
Link naar reactie
Evt. zou je de klassen nog in een aparte tabel kunnen doen en de leerlingen in de leerlingentabel koppelen mbv. van een id uit de klas tabel. Is wel makkelijker als je bijvoorbeeld een keer de naam van een klas wil veranderen. Dan heb je die gelijk voor alle leerlingen uit desbetreffende klas aangepast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...