Ga naar inhoud

locatie script voor data opslaan


Aanbevolen berichten

Weet iemand de locatie of naam van een script wat mij dingen laat opslaan en weergeven in php. D8 laat ik maar helemaal opnieuw beginnen. Ik kijk vaak op hotscripts en ben deze tutorial aan het lezen http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/21/index3a_page4.html?tw=programming weet iemand een al werkend script ofzo? Mijn doel is een stuk op 4 gegevens opslaan in een mysql database.
Link naar reactie
heb zo een tabel aangemaakt [code:1:bbf9e39d1d] SQL-query : [Edit] [Create PHP Code] CREATE TABLE `leden` ( `name` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `campen` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `sneaken` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `defenden` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `offenden` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `close` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `distant` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `teamwork` VARCHAR( 55 ) NOT NULL , `lonewolf` VARCHAR( 55 ) NOT NULL ) COMMENT = 'ledentabel'; [/code:1:bbf9e39d1d] klopt dit? (d8 varchar is max 55 tekens)
Link naar reactie
uit het script komt nu thanks for entering information maar in de database kom geen informatie [code:1:d9023f199f]if ($submit) { // process form $db = mysql_connect("localhost", "loginnaam", "paswoord"); mysql_select_db("jochem_betalen",$db); $sql = "INSERT INTO leden(name,campen,sneaken,defenden,offenden,close,distant,teamwork,lonewolf) VALUES ('$name','$campen','$sneaken','$defenden','$offenden','$close','$distant','$teamwork','$lonewolf')"; $result = mysql_query($sql); echo "Thank you! Information entered.\n"; } else{ // display form ?> <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>"> name:<input type="Text" name="name" value="name"><br> enz </table> <p> <input type="Submit" name="submit" value="Enter information"> </form> <?php } // end if ?> [/code:1:d9023f199f]
Link naar reactie
[quote:18b3569a78="Bill Gates"]Lees jij eigenlijk wel eens reacties van andere mensen op je eigen topics? Leer je wel van de tips/hints die je hier krijgt? Of kom je alleen voor de snelle antwoorden? Anyways: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=705866#705866[/quote:18b3569a78] die werkt allang en niet compleet dankzij het forum... maar goed. ben al 2 uur bezig... :( . En heb wat data. enige fout zit nu nog in het feit dat mijn tabel 2 velden vreemd genoeg niet weergeeft. De fout zat gewoon in de login procedure iets dat iemadn met verstand van php neem ik aan zo had gezien. maar dit is em dus: http://www.jochem.elixant.com/dcc/ledenoverzicht.php
Link naar reactie
[quote:dce33e258a="Dilbert"][quote:dce33e258a="sdk"]die werkt allang en niet compleet dankzij het forum... [/quote:dce33e258a] oke,.. nu voel ik mij zelfs beledigd. Bill een mooie uitsmijter alvorens het slotje? Beetje te gast zijn op een forum en dan eisen gaan stellen ook. waar zijn je manieren. d.[/quote:dce33e258a] beetje vreemd aangezien je in de genoemde link niet eens hebt gepost dus is het ook van toepassing op jou (bedankt voor de hulp!! goed bezig)Meestal wordt ik hier afgescheept met een verwijzing naar de php site waar 300 pagina's met ingewikkelde code is vermeld. Voor een beginner als ik niet te begrijpen. Snap nog steeds niet waarvoor de verwijzing is naar dat oude topic met het mailform (dat nu werkt dankzij bashamar). volgens mij ben je zelf ook gast op het forum waarom zou jij dan bepalen waar slotjes opkomen??? Mijn probleem is nu dat er 2 gaten in mijn tabel zitten die ik zelf niet kan verklaren. Als je me weer wilt afschepen naar een tutorial laat post dan maar zitten. Mijn bronnen zijn vaak wel goed maar maak vaak een fout ergens. heb nu mijn <td></td> al 10x nagelopen maar heb de fout nog niet gevonden.
Link naar reactie
[quote:181eb5f7b6="sdk"]verwijzen naar een andere topic die geen mysql gebruikt[/quote:181eb5f7b6]Daar ging het ook niet om, het ging om de variabelen die uit formulieren komen en hoe je die dient te verwerken... Verder heb ik moeite met je houding, je bent schijnbaar te beroerd om zelf eens de manual door te nemen. Zoals onderhand bekend zou moeten zijn is het forum bedoeld om vragen op te lossen waar je zelf *echt* niet uit kunt komen en niet gewoon in de manual te vinden zijn. Als je vervolgens nog zo overkomt van "kijk eens? Ik heb het lekker zelf opgelost en niet dankzij het forum" heb ik het wel een beetje met je gehad (en ik ben niet de enige getuige de reactie van Dilbert). Ik zou dus willen voorstellen dat je eens een boek gaat kopen over PHP, daar leer je tenminste echt wat van en kun je in de toekomst wellicht zelf vragen beantwoorden ipv alleen vragen te stellen.
Link naar reactie
[quote:d88222bc38="Bill Gates"][quote:d88222bc38="sdk"]verwijzen naar een andere topic die geen mysql gebruikt[/quote:d88222bc38]Daar ging het ook niet om, het ging om de variabelen die uit formulieren komen en hoe je die dient te verwerken... Verder heb ik moeite met je houding, je bent schijnbaar te beroerd om zelf eens de manual door te nemen. Zoals onderhand bekend zou moeten zijn is het forum bedoeld om vragen op te lossen waar je zelf *echt* niet uit kunt komen en niet gewoon in de manual te vinden zijn. Als je vervolgens nog zo overkomt van "kijk eens? Ik heb het lekker zelf opgelost en niet dankzij het forum" heb ik het wel een beetje met je gehad (en ik ben niet de enige getuige de reactie van Dilbert). Ik zou dus willen voorstellen dat je eens een boek gaat kopen over PHP, daar leer je tenminste echt wat van en kun je in de toekomst wellicht zelf vragen beantwoorden ipv alleen vragen te stellen.[/quote:d88222bc38] hmm moet je toch eens de zoekfuncite gebruiken, heb in verleden weleens wat vragen over javascript beantwoord hierzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...