Ga naar inhoud

via html submitten naar database en dan opvragen.


Aanbevolen berichten

Heb van iemand script gehad voor dit doel maar krijg het nog niet helemaal werkende: [code:1:52a329eb0c] betalen.html: <FORM METHOD=POST ACTION="betalen.php"> <table> <tr> <td><p align="right"><font size="4">Betaald</font></td> <td> <select name="betaald"> <option>Ja <option>Nee </td> </tr> en dan totaal op deze manier: player,betaald,admin,referee [/code:1:52a329eb0c][code:1:52a329eb0c]betalen.php: <?php // -------------Updaten database, incl refresh beveiliging----------------------------------------------------- mysql_connect (localhost,x,x); mysql_select_db (x); $select1 = mysql_query("SELECT * FROM betalen ORDER BY VOLG DESC"); $beveilig = mysql_fetch_assoc($select1); if ($verstuur && ($bericht!=$beveilig[bericht])) { $player = htmlspecialchars("$player", ENT_QUOTES); $betaald = htmlspecialchars("$betaald", ENT_QUOTES); $admin = htmlspecialchars("$admin", ENT_QUOTES); $referee = htmlspecialchars("$referee", ENT_QUOTES); mysql_query ("INSERT INTO gastenboek (player,betaald,admin,referee) VALUES ('$player,'$betaald','$admin','$referee'"); } // ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ?> <? mysql_connect (localhost,x,x); mysql_select_db (x); //De database wordt geladen $test=mysql_query("SELECT * FROM betalen ORDER BY VOLG DESC"); //tabel gastenboek wordt geladen while($row = mysql_fetch_row($test)) echo "<center><TABLE BORDER=0 bgcolor=black width=700 colspan=0 CELLPADDING=1 CELLSPACING=0> <TR><TD width=150 bgcolor=gray><font color=black>Naam: <a href=mailto:$row[2] target=blank>$row[1]</font></a></TD> <TD width=250 bgcolor=gray align=right><font color=black><a href=//$row[3] target=blank>$row[3]</font></a></TD> <TD width=150 bgcolor=gray align=right><font color=black>".$row[5]."</font></TD> </TR> <TR><TD bgcolor=#CCCCCC COLSPAN=3><font color=black>".$row[4]."</font></TD> </TR> </table><br></center>"; ?> [/code:1:52a329eb0c] hebin php admin een tabel aangemaakt die betalen heet en heb bij field player,admin enz gezet en dan varchar met lenght/value 55. verder niks. Wat doe ik nog fout???
Link naar reactie
$player = $_POST["player"]; $betaald = $_POST["betaald"]; $admin = $_POST["admin"]; $referee = $_POST["referee"]; bij een script zonder mysql moest ik ooit $get gebruiken (mailer) is dat hier misschien ook zo. In ieder geval doet ie het nog niet. Er zit nog geen data in de tabel. (heb btw wel ff tuturial gechecked maar die werkten met vooraf ingestelde gegevens) Over die phpadmin. Ik gebruik dus player,admin enz. Maar dit zijn zover ik weet id's. Bij php admin heb ik deze echter bij field neergezet(er was geen vak voor id) terwijl ik zeker weet dat volgens mij bij lycos ofzo het vak id er wel was. [edit] zie na typen nieuwe post, volgens die php site is get gelijk aan post
Link naar reactie
[quote:c8666e0551="sdk"][edit] zie na typen nieuwe post, volgens die php site is get gelijk aan post[/quote:c8666e0551]Tuurlijk niet, als je in je HTML method="get" ipv "post" zou gebruiken zou je met $_GET moeten werken... Over je probleem: waar komt die waarde "verstuur" vandaan? Ik gok ook uit je formulier en dan zou je nu zelf de conclusie moeten kunnen trekken. Sowieso is het handig om eens wat echo's her en der neer te zetten in je code om te zien wat de inhoud van een variable is en of je bijvoorbeeld wel in je if-statement komt. Zonder dat soort "trucs" kom je nooit achter dit soort, feitelijk simpele, probleempjes.
Link naar reactie
http://www.jochem.elixant.com/dcc/hotmail/betalen.html submit komt dus gewoon door de knop, bovenaan het formulier staat dat ie naar betalen.php moet gaan. Vervolgens worden in betalen.php de variabelen opgeslagen. Daar gaat achter iets mis omdat er niks in mij mysql database bijkomt. En weet dus nog steeds niet of mij gemaatke database klopt. zal morgen wel screen maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...