Ga naar inhoud

[MySQL]Connecten met DB en tabel invoegen


Aanbevolen berichten

[b:10dfd98f9f][color=red:10dfd98f9f]<?php $database ="duke"; $server ="localhost"; $user ="duke"; $wachtwoord ="test"; mysql_connect("$localhost","$duke", "$test"); /* Je maakt een connectie met de database. */ mysql_select_db("$test"); /* je selecteerd de database waar de tabel in moet */ $query ="CREATE TABLE members ( id int(11) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment, gebruikersnaam text NOT NULL, wachtwoord text NOT NULL, rang text NOT NULL, posts text NOT NULL, ip text NOT NULL, PRIMARY KEY (id))"; /* De sql code wordt in de variable query geplaatst. */ mysql_query($query) or die ("Aanmaken tabel mislukt."); /* Hier voeren we de query uit. */ ?> [/color:10dfd98f9f][/b:10dfd98f9f] [b:10dfd98f9f]Op de een of andere manier lukt het niet :( Hij geeft aan : Aanmaken Mislukt.[/b:10dfd98f9f] Wie kan me helpen?
Link naar reactie
Je hebt de waarde $test nergens geinitialiseerd. In het eerste geval is het je wachtwoord dus ipv $test $wachtwoord En in het tweede geval je database $test moet zijn $database Er vanuitgaande dat er een database is met die naam en de user duke bestaat PS de rest van de code heb ik nog niet naar gekeken. edit Ik kijk nu nog een keer maar je zet overal $ voor. $xxx is een variabele. /edit
Link naar reactie
[quote:7338eee56f="Error404"]Je hebt de waarde $test nergens geinitialiseerd. In het eerste geval is het je wachtwoord dus ipv $test $wachtwoord En in het tweede geval je databse $test moet zijn $database Er vanuitgaande dat er een databse is met die naam en de user duke bestaat PS de rest van de code heb ik nog niet naar gekeken.[/quote:7338eee56f]Ja , MySQL heb ik ook al gestart. [quote:7338eee56f="teacher"]heb je wel een verbindig met de DB? Heb je MySQL wel gestart?[/quote:7338eee56f]Ik heb een verbinding met de DB jep , winsqladmin staat op Groen stoplicht dus... MySQL staat aan.
Link naar reactie
[quote:15b03d95d8="teacher"]hier maak je verbinding met de DB: mysql_connect("$localhost","$duke", "$test"); Moet daar niet staan: mysql_connect("$server","$user", "$wachtwoord"); [/quote:15b03d95d8]Uhm ik nam aan dat ik die server in localhost moest veranderen? en die user in mijn naam en pass bij wachtwoord
Link naar reactie
[quote:a116119426="Duketheboss"][quote:a116119426="teacher"]hier maak je verbinding met de DB: mysql_connect("$localhost","$duke", "$test"); Moet daar niet staan: mysql_connect("$server","$user", "$wachtwoord"); [/quote:a116119426]Uhm ik nam aan dat ik die server in localhost moest veranderen? en die user in mijn naam en pass bij wachtwoord[/quote:a116119426] met een $ geeft u een variable aan. Dus het zou dan mysql_connect("localhost","duke", "test"); moeten zijn.want er bestaat geen variable $duke. Succes verder!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...