Ga naar inhoud

[PHP] Tekst van andere pagina grabben?


Aanbevolen berichten

Dag, Ik had even een vraagje. Ik heb een pagina, en daarvan wil ik een stukje tekst kopieeren. Met fopen kan je die site wel openen, maar ik kom er nog niet uit hoe ik dan een gedeelte in een variabele kan stoppen. Ik zal het wel over het hoofd zien, maar weet iemand hoe? Bijvoorbeeld het temperatuurgetalletje hier: http://weerkamer.nl/weer/meerdaagse/ Alvast dank voor wat tips :D
Link naar reactie
uhm, ik snap het niet? je wilt gewoon [code:1:7e55ff26b6]zonneschijn (%) 40 30 50 40 50[/code:1:7e55ff26b6] kopieren? of? :s of wil je het automatisch uitlezen? dan kijk je hier naar: [code:1:7e55ff26b6] <TR> <TD VALIGN="top" ALIGN="right">zonneschijn (%)</TD> <TD ALIGN=center>&nbsp;</TD> <td align="center">40</td> <td align="center">30</td> <td align="center">50</td> <td align="center">40</td> <td align="center">50</td> </TR>[/code:1:7e55ff26b6]
Link naar reactie
Gewoon de gehele site in een variabele laden met fopen() en vervolgens een regular expression (ook wel regexp) gebruiken om de benodigde gegevens uit de bron te filteren. [b:b7f318fbc3]Edit:[/b:b7f318fbc3] Gevonden op [url=http://nl3.php.net/manual/en/function.fread.php]PHP.net[/url]:[code:1:b7f318fbc3]<?php // get contents of a file into a string $filename = "/usr/local/something.txt"; $handle = fopen($filename, "r"); $contents = fread($handle, filesize($filename)); fclose($handle); ?> [/code:1:b7f318fbc3]Overigens 2 minuten zoekwerk, dus een beetje meer moeite doen kan soms geen kwaad... ;) - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...