Ga naar inhoud

Niet iedereen kan de foto's zien


Aanbevolen berichten

@Remytje Ik heb vandaag opera 7.50 geinstaleerd en ik heb geen probleem. Ik kan alle afbeeldingen zien Enkel de positionering tov IE is gewijzigd: alles staat niet meer in het center Zouu dit kunnen komen door css styles waar opera misschien niet mee overweg kan Hetzelfde probleem heb ik ook met Mozilla
Link naar reactie
[quote:d491d9233a="yves"]@Remytje Van mensen met opera had nog niet gehoord dat er ook problemen mee zijn Die rechtstreekse link werkt bij mij ook niet Dat kan misschien wel kloppen @red 1 Het zou kunnen door de firewall Maar ik had aan die persoon gevraagd of ze een firewall had en ze zij neen Maar misschien die van win xp zelf Ik denk wel dat de meeste mensen niet weten dat die er in zit en hoe je hem afzet[/quote:d491d9233a]Opera was meer een opmerking om je verder te helpen. Later dacht ik dat het ook wel eens de firewall kon zijn. Red1 poste dit ook, dus heb ik het ook meteen even getest en mijn firewall blockt ook de plaatjes (ik heb Norton 2004). Ik ben even verder gaan spitten voor je en heb de oorzaak gevonden. De locatie van de plaatjes eisen een referer-header van jouw site. (daarom blokeert het opvragen van het plaatje bij een directe link, je krijgt een 403.) Mijn firewall staat niet toe dat mijn browser een referer-header meegeeft, dus werken de plaatjes niet. Als je geen firewall heb kun je in de browser dit ook uitzetten (en Opera in ieder geval door F12, 'referer logging inschakelen' uitvinken). Dit geeft het zelfde effect (wel je cache leggen!). Woorden je plaatjes door een script beveiligt (die naar de referer-header zoekt)? Of .htaccess? [quote:d491d9233a="yves"]@Remytje Ik heb vandaag opera 7.50 geinstaleerd en ik heb geen probleem. Ik kan alle afbeeldingen zien Enkel de positionering tov IE is gewijzigd: alles staat niet meer in het center Zouu dit kunnen komen door css styles waar opera misschien niet mee overweg kan Hetzelfde probleem heb ik ook met Mozilla[/quote:d491d9233a]Je ziet het verkeerd om (zoals de meeste mensen doen). IE doet het fout, de rest doet het goed. Als je er voor zorgt dat het klopt in de rest, dan klopt het meestal ook in IE(6). (zoek in dit forum of google op centreren in CSS en dan vindt je genoeg oplossingen ;)) -Rémy
Link naar reactie
@Remytje Het klopt wel wat je zegt van opera ik heb het net geinstaleerd en ben er al een fan van Ik vind het fijn werken en als ik dit probleem opgelost heb ga ik zeker proberen om het voor opera in orde te krijgen Even terug naar het probleem Jij kent er waarschijnlijk veel meer van dan ik en heb je de oplossing gevonden (fantastisch) Maar ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen met "referer-header" en "Woorden je plaatjes door een script beveiligt (die naar de referer-header zoekt)? Of .htaccess?" Zou je dit voor mij even kunnen uitleggen wat dit eigelijk wil zeggen. En hoe ik dit eventueel oplos. Ik ben maar een leek in websites maken. Dit heb ik eigelijk gemaakt met een paar free scripts en aan elkaar geplakt en aangepast zodat het ongeveer deed wat het moest doen en er daarna een site rond gemaakt. Nu ben ik nog wel een beetje aan het puzzelen om de verzending via PHP te laten gebeuren, maar dat is voor later tenzij je een tip hebt ! In elk geval al zeer bedankt
Link naar reactie
[quote:abf129e0ab="yves"]Maar ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen met "referer-header"[/quote:abf129e0ab]Als je met je browser een pagina opvraagt, dan stuurt de browser verschillende headers. Een daarvan is de referer-header. De referer-header bevat de pagina (de URL) die nu in je browser staat en vanwaar je de nieuwe pagina opvraagt. Door deze referer-header kan een web-server zien wat jouw vorige internet-pagina is geweest. [quote:abf129e0ab="yves"]en "Worden je plaatjes door een script beveiligt (die naar de referer-header zoekt)? Of .htaccess?"[/quote:abf129e0ab]Op een of andere manier wordt er bij het opvragen van een plaatje, gecontroleerd op de referer-header (en waarschijnlijk ook of deze de juiste pagina (URL) bevat.). Indien er geen referer-header (en\of de referer-header een verkeerde URL bavat) dan wordt de toegang geweigerd tot het plaatje (er wordt een 403 verstuurt door de webserver). Daarom lukt het direct opvragen van het plaatje ook niet.... Het meesturen van de referer-header door een browser kan worden uitgeschakeld (in de browser zelf of door sommige firewalls). Deze browsers kunnen dan je plaatjes niet meer zien. De controle of er een referer-header wordt meegestuurd kan gedaan worden met een server-side script en waarschijnlijk ook met .htaccess. Hier ligt de oorzaak van je probleem en dat dient opgelost te worden. -Rémy
Link naar reactie
Ik heb twee dingen voor je geprobeerd. 1e. Cookies. Heb met Cookie Pal alle cookies geblokkeerd. Resultaat is geen problemen met "ontvangst". Alles blijft zichtbaar. 2e. In Beveiligingen "Actief uitvoeren van scripts", staat standaard op inschakelen, even tijdelijk op uitschakelen gezet. Resultaat is dat als ik op winkel klik, er inderdaad niets meer verschijnt. Op de hoofdpagina blijft alles gewoon zichtbaar, ook die twee kuikentjes. Misschien heb je iets aan deze bevindingen? Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...