Ga naar inhoud

Niet iedereen kan de foto's zien


Aanbevolen berichten

Hallo Mijn site (een klein webwinkeltje) stond vroeger op de server van telenet. Een gratis server met zeer beperkte mogelijkheden. Maar iedereen kon de foto's zien. Nu heb ik de site verplaatst naar een betaalde server om met php te kunnen werken ivm verzenden van de mails. Nu krijg ik het probleem dat sommigen (ongeveer 1% van de bezoekers) de foto's en andere afbeeldingen niet meer kan zien terwijl het ze wel lukt op de oude lokatie. Het gaat ook over mensen met toch win XP en IE 6.0 (dus niet met opera of dergelijke) Ik vind het wel raar dat ze het op de andere lokatie wel konden zien en nu niet meer. Let wel 99% van de bezoekers heeft er geen last van. Het is wel in javascript geschreven. Hier even de link http://www.thocarokinderkleding.be/
Link naar reactie
hehe.....Die fout hebben we hier al zo vaak gehad....En dat terwijl er een heel groot verschil tussen java en javascript zit...maargoed.... Het hoogstwaarschijnlijk dat die mensen die die plaatjes niet kunnen zien hun beveiliging wat hoger dan normaal hebben staan...Mss kun je overwegen geen javascript te gebruiken voor het weergeven van die plaatjes???
Link naar reactie
Ik denk niet dat dit de oplossing is. Op de andere site kunnen ze het wel allemaal bekijken. Maar het is het proberen waard. Die instellingen kun je aanpassen in de opties van IE denk ik he. Hoe staan ze dan best ingesteld Zou het ook niet ergens een probleem bij de hosting kunnen zijn, dat daar de beveiliging (of zo) wat te hoog staat. Dit is de eerste keer dat ik zo'n hosting neem dus misschien heb ik daar iets fout gedaan.
Link naar reactie
Het probleem is client side...Dat betekent dat het om de browser van je bezoekers gaat. Het hele verhaal over dat servers of providers de boel te goed beveiligd hebben gaat dus niet op. Ik heb het even met Internet explorer geprobeerd....het maakt niet uit op welk niveau je beveiligingsniveau is ingesteld, want dan zal IE je pagina goed weergeven. Het gaat erom dat sommige mensen JavaScript hebben uitgeschakeld. Ik zou zeggen probeer het zelf eens. Tools -> Internet Options -> Security -> Custom level -> Scripting -> Active Scripting op disable zetten.
Link naar reactie
Sorry maar dat is het niet Als ik dit zo instel zie ik helemaal geen winkel meer De mensen kunnen wel de winkel zien en de beschrijvingen maar geen enkele afbeelding Ook zelfs niet de 2 kuikentjes bovenaan (die niet in het javascript zitten) @BasHamar Ik denk eerder iets in die richting te moeten zoeken maar niet met de cookies want die worden niet gebruikt Of iets in de instellingen van IE Maar wat zeer vreemd is is dat ze op de andere server wel alles gewoon kunnen zien
Link naar reactie
Ik heb er nu 4 gehad (op ongeveer 500 bezoekers) Veel is het niet maar toch wil je dat de site toegangkelijk word voor iedereen he Nu ben ik zelf ook wat aan het rondneuzen en 1 van die mensen heeft op andere sites ook problemen en andere weer niet Nu stond op 1 van die sites te lezen dat indien iemand problemen had met de javascripts op de site ze best de laatst nieuwe browser konden installeren Misschien is dat wel de oplossing
Link naar reactie
[quote:b901f67e7d="yves"] ..............................Nu stond op 1 van die sites te lezen dat indien iemand problemen had met de javascripts op de site ze best de laatst nieuwe browser konden installeren Misschien is dat wel de oplossing[/quote:b901f67e7d] Kan het niet zo zijn dat sommige mensen toch surfen met een oudere versie van IE, b.v. 5.0? Weet je echt heel zeker dat ze 6.0 hebben? (Veel mensen weten echt niet met welke versie ze surfen). Sommige javascripts zijn pas te zien zijn in IE5.5 of hoger....
Link naar reactie
In opera zijn ze ook niet te zien.... Vraag ik het plaatje direct op met [url]http://www.thocarokinderkleding.be/thumbs/nk560415.jpg[/url] dan krijg ik: [quote:4c131d6be6]Forbidden You don't have permission to access /thumbs/nk560415.jpg on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. [/quote:4c131d6be6]
Link naar reactie
@Annie Zou het hieraan kunnen liggen? Maar waarom kunnen ze dan wel de foto's zien op de andere site (deze is exact dezelfde) @Mrs.Birdlover Ze weet wel zeker dat het IE6.0 is @Remytje Van mensen met opera had nog niet gehoord dat er ook problemen mee zijn Die rechtstreekse link werkt bij mij ook niet Dat kan misschien wel kloppen @red 1 Het zou kunnen door de firewall Maar ik had aan die persoon gevraagd of ze een firewall had en ze zij neen Maar misschien die van win xp zelf Ik denk wel dat de meeste mensen niet weten dat die er in zit en hoe je hem afzet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...