Ga naar inhoud

URL rewrite probleem


Aanbevolen berichten

Ik gebruik op dit moment het volgende: [code:1:d6182845f9] RewriteEngine on RewriteBase / RewriteRule ^(bydate)/[0-9]+)/([a-z0-9]+)/([0-9]+) /index.php?show=$1&d=$2&m=$3&y=$4 [L] RewriteRule ^([0-9]+) /comments.php?id=$1 [L] [/code:1:d6182845f9] Het werkt wel gedeeltelijk maar de 3e regel lijkt wel genegeerd te worden, want ik krijg gewoon een 404 Error terug van de webserver. De laatste url rewrite werkt wel en zoveel verschilt die niet qua opzet (alleen een stukje korter). Heb al wat zitten rommelen, maar het wil nog steeds niet lukken om het allemaal werkend te krijgen. Ik zal wel iets stoms over het hoofd zien :-?
Link naar reactie
De derde regel klopt ook niet. Je kan dat bijvoorbeeld zien aan het feit dat je maar 3 variabelen checkt (tussen ronde haakjes) en toch 4 variabelen wil ontvangen. Daarnaast snap ik niet wat je met [i:bfc03d0787](bydate)[/i:bfc03d0787] probeert te bereiken. Ik denk dat het meer zoiets moet worden:[code:1:bfc03d0787]RewriteRule ^bydate/([0-9]+)/([a-z0-9]+)/([0-9]+)[/]{0,1} /index.php?show=bydate&d=$1&m=$2&y=$3 [L][/code:1:bfc03d0787]Wat doe ik hier? Ten eerste heb ik bydate weggehaald als variabele, dat was m.i. onzinnig. Daarnaast heb ik aan het einde iets versoepeld, de URI kan nu zonder én met slash eindigen zonder dat dit invloed op het resultaat heeft. Sowieso denk ik dat het nog verbeterd kan worden, want het lijkt me dat het jaar hoger in de hiërarchy staat dan dag van de maand, precies omgekeerd zoals jij het hebt. Maar goed, wellicht heb je er je redenen voor... Alles onder voorbehoud en slagen om de arm, het is namelijk niet getest. [b:bfc03d0787]Edit:[/b:bfc03d0787] ik zie nu dat je waarschijnlijk een openingshaakje bent vergeten, maar dat verandert eigenlijk niets aan mijn verhaal. - Bas
Link naar reactie
't was ondertussen al gelukt, maar toch bedankt. Weer wat geleerd... en dat haakje was idd stom <insert hoofd tegen muur bonk smiley>. Zat helemaal te flippen dat ie niet wou werken, bleek het door cachen van IE te komen :-? Dit is het geworden: [code:1:8de672c45a] RewriteRule ^bydate/([0-9]+)/([a-zA-Z0-9]+)/([0-9]+) /index.php?show=byDate&d=$1&m=$2&y=$3 [L] [/code:1:8de672c45a] Werkt trouwens met, maar ook zonder slash aan het einde. Verder maakt de volgorde van de vars (d/m/j) op dit moment (nog) niet uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...