Ga naar inhoud

plaats bericht in gastenboek


Aanbevolen berichten

ik heb een plaats berichtscript gemaak voor een gastenboek allen nu krijg ik telkens deze fout [code:1:70dfa9466e] Parse error: parse error, unexpected T_ELSE in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 54 [/code:1:70dfa9466e] en dit is het script [code:1:70dfa9466e]<?php include("config.php"); if ($_GET[actie] == "") { echo "<hr width='100%' align='left'> <form method='POST' action='plaatsbericht.php?actie=nieuw_bericht'> <table> <tr> <td align='right'>Name</td> <td> <input type='text' name='naam' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>E-mail address</td> <td> <input type='text' name='email' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Homepage URL</td> <td> <input type='text' name='website' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Bericht</td> <td> <textarea rows='7' name='bericht' cols='32'></textarea></td> </tr> <tr><td></td><td>&nbsp;</td> </tr> </table> <br> <input name='submit' type='submit' id='submit' value='plaats'></p> </form> </a><br> <hr width='100%' align='left'>"; } elseif ($_GET[actie] == "nieuw_bericht") { if ($_POST[submit]) { if(!($naam)){ echo "Je moet een naam invullen!"; } else if(!($bericht)){ echo "Je hebt geen bericht ingevult!"; } else { $query = "INSERT INTO gastenboek (naam, email, website, bericht) VALUES ('$_POST[naam]', '$_POST[email]', '$_POST[website]', '$_POST[bericht]')"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "bedankt voor u bericht"; } else { echo "sorry u heeft een fout ondekt mail dit naar de webmaster of probeer het overnieuw"; } } ?>[/code:1:70dfa9466e] ik heb het al een paar keer door gekenen alleen ik snap er niks van?? alvast bedankt Tijl
Link naar reactie
maar nu heb ik de tweede els weg gehaalt en krijg ik [code:1:f69e8ec120]Parse error: parse error, unexpected $end in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 56[/code:1:f69e8ec120] en dit heb ik gedaan [code:1:f69e8ec120]<?php include("config.php"); if ($_GET[actie] == "") { echo "<hr width='100%' align='left'> <form method='POST' action='plaatsbericht.php?actie=nieuw_bericht'> <table> <tr> <td align='right'>Name</td> <td> <input type='text' name='naam' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>E-mail address</td> <td> <input type='text' name='email' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Homepage URL</td> <td> <input type='text' name='website' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Bericht</td> <td> <textarea rows='7' name='bericht' cols='32'></textarea></td> </tr> <tr><td></td><td>&nbsp;</td> </tr> </table> <br> <input name='submit' type='submit' id='submit' value='plaats'></p> </form> </a><br> <hr width='100%' align='left'>"; } elseif ($_GET[actie] == "nieuw_bericht") { if ($_POST[submit]) { if(!($naam)){ echo "Je moet een naam invullen!"; } else if(!($bericht)){ echo "Je hebt geen bericht ingevult!"; } else { $query = "INSERT INTO gastenboek (naam, email, website, bericht) VALUES ('$_POST[naam]', '$_POST[email]', '$_POST[website]', '$_POST[bericht]')"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "bedankt voor u bericht"; } ?>[/code:1:f69e8ec120]
Link naar reactie
oke dat begrijp ik nu en dat heb ik opgelost maar nu is dat if nog fout bijv [code:1:0e09c1945e]Parse error: parse error, unexpected T_ELSEIF in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 42 [/code:1:0e09c1945e] en wat is dan een goede php editor?? en dan nog een keer het ander filetje [code:1:0e09c1945e]<?php include("config.php"); if ($_GET[actie] == "") { echo "<hr width='100%' align='left'> <form method='POST' action='plaatsbericht.php?actie=nieuw_bericht'> <table> <tr> <td align='right'>Name</td> <td> <input type='text' name='naam' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>E-mail address</td> <td> <input type='text' name='email' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Homepage URL</td> <td> <input type='text' name='website' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Bericht</td> <td> <textarea rows='7' name='bericht' cols='32'></textarea></td> </tr> <tr><td></td><td>&nbsp;</td> </tr> </table> <br> <input name='submit' type='submit' id='submit' value='plaats'></p> </form> </a><br> <hr width='100%' align='left'>"; } elseif ($_GET[actie] == "nieuw_bericht") { ($_POST[submit]) elseif(!($naam)){ echo "Je moet een naam invullen!"; } elseif(!($bericht)){ echo "Je hebt geen bericht ingevult!"; } else { $query = "INSERT INTO gastenboek (naam, email, website, bericht) VALUES ('$_POST[naam]', '$_POST[email]', '$_POST[website]', '$_POST[bericht]')"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "bedankt voor u bericht"; } ?>[/code:1:0e09c1945e]
Link naar reactie
[quote:83fccd9c86="WimB"]Voor [url=http://ch.php.net/elseif]elseif[/url] moet altijd een } om de voorgaande if of elseif af te sluiten. wimb[/quote:83fccd9c86] maar al doe ik dat dan krijg ik weer een fout melding[code:1:83fccd9c86]Parse error: parse error, unexpected '}' in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 43[/code:1:83fccd9c86]
Link naar reactie
[code:1:889ff6acbd] <?php include("config.php"); if ($_GET[actie] == "") { echo "<hr width='100%' align='left'> <form method='POST' action='plaatsbericht.php?actie=nieuw_bericht'> <table> <tr> <td align='right'>Name</td> <td> <input type='text' name='naam' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>E-mail address</td> <td> <input type='text' name='email' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Homepage URL</td> <td> <input type='text' name='website' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Bericht</td> <td> <textarea rows='7' name='bericht' cols='32'></textarea></td> </tr> <tr><td></td><td>&nbsp;</td> </tr> </table> <br> <input name='submit' type='submit' id='submit' value='plaats'></p> </form> </a><br> <hr width='100%' align='left'>"; } else if ($_GET[actie] == "nieuw_bericht") { ($_POST[submit]) } else if(!($naam)) { echo "Je moet een naam invullen!"; } else if(!($bericht)) { echo "Je hebt geen bericht ingevult!"; } else { $query = "INSERT INTO gastenboek (naam, email, website, bericht) VALUES ('$_POST[naam]', '$_POST[email]', '$_POST[website]', '$_POST[bericht]')"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "bedankt voor u bericht"; } ?> [/code:1:889ff6acbd] Als je nou eens keer een beetje netjes gaat werken, ipv dat je er een rotzooitje van maakt. Wat doet die ($_POST[submit]) daar???? Die verzaakt een fout. Tis trouwens netter om bij dat soort variabelen quotes te gebruiken, dus $_POST[submit] wordt dan bijvoorbeeld $_POST["submit"]. Verder was er idd een } te weinig. Ik gebruik trouwens Zend Development Environment om in te ontwikkelen. Voordelen is dat ie mooie syntax highlighting heeft en er zit een goede debugger in.
Link naar reactie
[quote:05f89142e0="starbase"]bedankt voor je hulp maar ik krijg alweer deze fout [code:1:05f89142e0]Parse error: parse error, unexpected '}' in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 35[/code:1:05f89142e0][/quote:05f89142e0] Als je m'n reply had gelezen, had je gezien dat dat door die ($_POST[submit]) komt. Waarom heb je die daar staan? Klopt van geen kanten!
Link naar reactie
[quote:08cb2965a8="InZane"][quote:08cb2965a8="starbase"]bedankt voor je hulp maar ik krijg alweer deze fout [code:1:08cb2965a8]Parse error: parse error, unexpected '}' in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 35[/code:1:08cb2965a8][/quote:08cb2965a8] Als je m'n reply had gelezen, had je gezien dat dat door die ($_POST[submit]) komt. Waarom heb je die daar staan? Klopt van geen kanten![/quote:08cb2965a8] die staat er om te kunnen garanderen dat het een post is!
Link naar reactie
[quote:f2b473ded9="starbase"][quote:f2b473ded9="InZane"][quote:f2b473ded9="starbase"]bedankt voor je hulp maar ik krijg alweer deze fout [code:1:f2b473ded9]Parse error: parse error, unexpected '}' in c:\program files\apache group\apache\htdocs\schalm\gastenboek\plaatsbericht.php on line 35[/code:1:f2b473ded9][/quote:f2b473ded9] Als je m'n reply had gelezen, had je gezien dat dat door die ($_POST[submit]) komt. Waarom heb je die daar staan? Klopt van geen kanten![/quote:f2b473ded9] die staat er om te kunnen garanderen dat het een post is![/quote:f2b473ded9] Jij weet echt niet waar je het over hebt..
Link naar reactie
lees anders [url=http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=88][color=red:4fe4ba98ab][size=18:4fe4ba98ab]dit[/size:4fe4ba98ab][/color:4fe4ba98ab][/url] is een artikeltje over Superglobals... dan zie je hoe het moet :) [code:1:4fe4ba98ab]<?php include("config.php"); if ($_GET['actie'] == "") { echo "<hr width='100%' align='left'> <form method='POST' action='plaatsbericht.php?actie=nieuw_bericht'> <table> <tr> <td align='right'>Name</td> <td> <input type='text' name='naam' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>E-mail address</td> <td> <input type='text' name='email' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Homepage URL</td> <td> <input type='text' name='website' size='20'></td> </tr> <tr><td align='right'>Bericht</td> <td> g <textarea rows='7' name='bericht' cols='32'></textarea></td> </tr> <tr><td></td><td>&nbsp;</td> </tr> </table> <br> <input name='submit' type='submit' id='submit' value='plaats'></p> </form> </a><br> <hr width='100%' align='left'>"; } elseif($_GET['actie'] == "nieuw_bericht") { ($_POST[submit]) } elseif(!($naam)) { echo "Je moet een naam invullen!"; } elseif(!($bericht)) { echo "Je hebt geen bericht ingevult!"; } else { $query = "INSERT INTO gastenboek (naam, email, website, bericht) VALUES ('$_POST['naam']', '$_POST['email']', '$_POST['website']', '$_POST['bericht']')"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "bedankt voor u bericht"; } ?> [/code:1:4fe4ba98ab] probeer dit eens?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...