Ga naar inhoud

[PHP] Laatste 20 posts laten zien.


Aanbevolen berichten

[quote:bbce11d2d9="maartenkossen"]Ik ben bezig met mijn eigen blog, ik wil namelijk los van voorgeprogameerde scripts. Ik kan het alleen nog niet voor elkaar krijgen de loop zo te maken dat hij alleen de laatste 20 posts weer kan geven. Kan iemand mij helpen?[/quote:bbce11d2d9] Dan zou je hem op datum moeten ordenen, en dan een limiet van 20 instellen.
Link naar reactie
[quote:661acbdd64="Wiep Corbier"]Select Top 20 kolomnaam From tabel order by invoerdatum.[/quote:661acbdd64]Deze oplossing werkt volgens mij alleen in Microsoft databases (Access, MSSSQL) en weer niet in MySQL. Voor MySQL heb je iets nodig als:[code:1:661acbdd64]SELECT .... FROM .... ORDER BY ... LIMIT 20[/code:1:661acbdd64] Maar aangezien de topicstarter niet vermeld wat voor database hij/zij gebruikt kunnen wij alleen maar gokken...
Link naar reactie
[quote:6792082ba5="Rynus Rein"]Gewoon een if-constructie in de while-lus die de lus na 20x afbreekt, dus elke keer als de lus wordt uitgevoert 1 wordt een variabele met 1 verhoogd.[/quote:6792082ba5] Oef.. nooit van simpele sql gehoord zeker. De oplossing die je aandraagt gaat ongetwijfeld werken, maar het is wel ontzettend smerig en een stuk langzamer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...