Ga naar inhoud

[php] Redirect naar pagina met POST string


Aanbevolen berichten

Ik heb een pagina (update.php) die een database update dmv een form. Deze form verwijst naar dezelfde pagina waarin de form staat, naar zichzelf dus. Hierdoor komt de errorhandling en alles in één pagina, wat wel zo makkelijk is. Nu zou ik graag willen dat, als de database geupdate is en er geen problemen zijn, de pagina automatisch naar een algemene pagina (home.php) wordt geleid via een header('location: home.php') en dat er een geweldig leuk berichtje op de algemene pagina komt, in de trant van [i:bc753a5900]"Woei! Het berichtje staat er hoor!"[/i:bc753a5900]. Alleen dan wat minder blij. Ik kan natuurlijk op referrer checken, alleen vind ik dat niet zo veilig. Ik wil zeker weten dat het bericht gepost is. Ook kan er in de toekomst nog een link verschijnen op de update pagina die naar de algemene pagina links, wat er vreemde gezichten kan opleveren. Ook kunnen referrers geblockt worden. Ik kan het met GET proberen, alleen krijg je dan zo'n lelijke ?ok achter je url. Dat kan ook erg makkelijk worden "gehackt", oftewel wijsneusjes die dan doen alsof ze stoer zijn en zeggen dat zij ook berichtjes kunnen plaatsen. Dus wordt het POST. Het probleem is echter: hoe krijg ik die automatisch verzonden zonder een form te gebruiken? Is er een handige functie in php waarbij ik nauwelijks bij na hoef te denken, of mag[size=7:bc753a5900]/moet[/size:bc753a5900] ik zelf mijn POST headers aanmaken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...