Ga naar inhoud

Email php gastenboek zonder gebruik van outlook?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Forum gebruiker Dit probleem had ik al toen ik nog alleen javascript gebruikte met mailto: Maar nu begonnen met een gastenboek in php Het cc totaal gasten boek uitgebreid met delete etc etc dat is na veel zweten gelukt maar een email zenden met mail("bla@hccnet.nl", "My Subject", "bla bla bla"); geeft het probleem dat xp een batterij aan waarschuwingen geeft en het met outlook verstuurd. Is het niet mogelijk dit buiten outlook om te doen zodat mensen die niet een mailprog hebben ook een berichtje sturen als ze gepost hebben. Heb al 20 scripts gedownload at hotscript maar zie door de bomen het bos niet meer. En met de mogelijke oplossing werkt dit dan ook onder unix (de klok horen luiden) :oops: groetjes Arno
Link naar reactie
[quote:907c61d80b] maar een email zenden met mail("bla@hccnet.nl", "My Subject", "bla bla bla"); geeft het probleem dat xp een batterij aan waarschuwingen geeft en het met outlook verstuurd. [/quote:907c61d80b] :-? huh? 1 heb je je smtp server goed ingesteld in je php.ini? 2 wat voor foutmeldingen geeft windowsxp? 3 post e.v.t. de broncode maar het mail(); commando van php roept outlook helemaal niet aan dus het lijkt erop dat er ergsn nog iets staat dat outlook wel aanroept (een javascriptje ofzo)
Link naar reactie
Het zijn geen echte foutmeldingen maar waarschuwingen dat de email word aangeroepen door xp Ik heb net iets gezien van smtp in de php.ini het zag er erg ingewikkeld uit. En om nu niet weer drie dagen daar mee bezig te zijn wil ik de vraag anders formuleren Aangezien de site gehost word door ashosting moet ik waarschijnlijk toch straks de email instellingen daarvan instellen (net zo als je beschreef met php.ini?) Daar ligt meteen het volgende struikel blok ik heb nu geleerd hoe ik mijn eigen sql kan vullen maar straks moet ik by ashosting een database aanmaken en de emailgegevensadressen? vinden. zodat de site die hier offline werk straks ook online werkt. Weet je hier zo een goed NEDERLANDSE online manual voor. Het meeste wat ik kan vinden gaat over je eigen php instellingen. Of snap ik er nu helemaal niets van? En de regel die ik gepost had was mijn proefregel. Hoe ik straks de goede informatie in de string tover moet wel lukken. Groetjes en al erg bedankt voor je reaktie :roll: Arno
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...