Ga naar inhoud

php: variabelen meenemen via adresbalk....


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben mezelf helemaal aan het storten op php maar erg ver kom ik niet... dit is mijn probleem: ik heb uit een boek een scriptje overgenomen voor een nieuwssysteem. een deel hiervan is om het bericht bij 180 karakters af te kappen en het gehele bericht op een nwe pagina weer te geven. dus wordt er een link gemaakt waar bij een variabele wordt meegestuurd in de link. ik heb alles letterlijk overgenomen en wel 10 keer gecontroleerd maar de nieuwe pagina is de variabele kwijt. Ik heb op de site van de uitgever gekeken en er wordt gezegd dat bepaalde scripts niet werken vanaf php4.2.1 en hoger.. Kan iemand mij helpen hiermee: dit is de code die de variabele maakt: [i:3816966ed7][color=red:3816966ed7]if(strlen($news['news_main']) > 220){ $news['news_main'] = substr($news['news_main'], 0, 180) . ".... <a href=nieuws/news.php?news_ID=" . $news['news_ID'] . ">meer</a>";[/color:3816966ed7][/i:3816966ed7] en dit is de link die gecreerd word: [i:3816966ed7][color=red:3816966ed7]http://127.0.0.1/nieuws/news.php?news_ID=4[/i:3816966ed7][/color:3816966ed7] in dit geval dus news_ID=4 en dit zou de variabele op moeten vangen: [i:3816966ed7][color=red:3816966ed7]$news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; $news_result = mysql_query($news_SQL); $news = mysql_fetch_array($news_result); echo $news['news_main'];[/color:3816966ed7][/i:3816966ed7] Verbinding met de database gaat goed, als ik $news_ID zelf vervang door 4 krijg ik het bericht wel te zien... ik hoop dat iemand mijn vraag snapt en mij kan vertellen waar dit fout gaat. Kan dit ook aan mijn apacheserver liggen?? Kan ik me niet voorstellen wat mijn PHPBB fora draaien gewoon.. help? :cry: :cry:
Link naar reactie
Vervang jou code eens $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; $news_result = mysql_query($news_SQL); $news = mysql_fetch_array($news_result); echo $news['news_main']; dit: <?php $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=".$_GET['news_ID']; $news_result = mysql_query($news_SQL) or die(mysql_error()); $news = mysql_fetch_array($news_result); mysql_close(); ?>
Link naar reactie
[quote:9e632b8168="sander16v"]en waarom is het: =".$get['aabb']; ik bedoel daarmee dat de " niet gesloten wordt..[/quote:9e632b8168]Je sluit in dit geval juist die string, je opent hem tenslotte bij "SELECT... Wat betreft die variabelen tussen quotes, er was ooit eens een test die duidelijk liet zien dat "$test" stukken langzamer was dan gewoon $test.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...