Ga naar inhoud

[JAVASCRIPT] Keycodes gezocht...


Aanbevolen berichten

Wie weet de complete lijst met keycodes te vinden? ff duidelijk...: [code:1:27a068dfa6] <script> document.onkeydown = function(){ if(window.event.keyCode==13) return false } </script> [/code:1:27a068dfa6] Hiermee blokkeer je de Enter toets op een webpagina. dat is dus nr 13... maar weet iemand hier nog meer van die keycodes en wat ze zijn natuurlijk... ik kan ze niet via google vinden...
Link naar reactie
Het zal inderdaad wel ongeveer de ascii-tabel zijn. Een scriptje om zelf snel achter de keycodes te komen (ervan uitgaande dat je IE gebruikt): [code:1:cbee505d7e] <html> <head> <title></title> </head> <body> <script type="text/javascript"> document.body.onkeydown=function(){ alert(event.keyCode); } </script> </body> </html> [/code:1:cbee505d7e]
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor het slimme scriptje van mw22... :D [quote:134c099c71="termin8or"]OMG, JE KUNT JE WEBPAGINA NIET BEVEILIGEN. En mocht je ze willen weten voor toegankelijkheid, gebruik dan gewoon 'accesskey', een HTML attribuut.[/quote:134c099c71] Het is natuurlijk een feit dat deze scripts door browsers als opera en mozilla worden genegeerd... op dit moment gebruiken toch ongeveer 95% van internetters nog ie, toch?? Je kunt dus rustig zeggen dat het script in 95% van de gevallen nog werkt maar niet waterdicht is. ik wilde alleen de keycodes graag hebben, behalve dat ik het interessant vind, ook omdat dit vreselijk handig is in formulieren... de enter en de backspace blokkeren vind ik dan vooral ook nuttig voor mensen die ( net zoals mijn moeder) door het drukken op enter en backspace zichzelf in de problemen brengen..... Denk maar aan dat iemand bij het registreren na de gebruikersnaam met volle overtuiging op de enter toets ramt en hierdoor allerlei meldingen krijgt over ontbrekende gegevens.... Ook heb ik met mijn moeder wel eens meegemaakt dat ze doordat ze het toetsenbord meer in de gaten hield dan het beeldscherm, door veelvuldig backspace gebruik alweer bijna terug was op de startpagina...
Link naar reactie
Dat van die backspace wist ik niet. Dat kan inderdaad vervelend zijn dat je terug in de historie gaat, terwijl je een letter wou wissen. Ik heb dat met die enter key even onderzocht en volgens mij gebeurt het alleen als er maar 1 input type="text" invulding inzit. Een oplossing is om er een extra dummy text-input in te doen. Op die manier heb je geen script nodig: [code:1:5dc0fabd30] <input type="text" disabled="disabled" style="display:none" /> [/code:1:5dc0fabd30]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...