Ga naar inhoud

Een maximum aantal op een bestelling


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik ben een beetje bezig met een webwinkeltje te maken voor een vriendin. Het handelt over nieuwe kleding (restpartijen enz) en tweedehandskleding. Deze site komt later op een telenet server (belgie). Hier is zeer weinig mogelijk (geen php, zeer beperkte cgi enz) Nu had ik hier 2 vragen over : aangezien het over restpartijen en tweedehands gaat is er van elk kledingsstuk meestal maar 1 of soms 2 stuks Nu was mijn vraag is het mogelijk om ergens een max aantal te zetten dat besteld kan worden. bv als ik een kledingsstuk bestel. dat ik dat maar 1 keer kan bestellen (of 2 keer als er 2 van zijn) en dat ik daarna een waarschuwing krijg dat er maar 1 stuks kan besteld worden. Of eventueel dat de teller weggelaten kan worden en dat ik bij een duw op de bestelknop een meldingetje krijg dat het stuk in de winkelwagen ligt en bij de tweede duw een melding dat dit reeds in de wikelwagen ligt (deze tweede oplossing lijkt mij wel het elegantste). Ik wil hier nog wel bij vermelden dat ik niet zoveel van java ken. Ik heb de site bijna volledige met van het web gehaalde scripts gemaakt en dan in de code wat aangepast zodat het werkte op telenet. Dus als het even kan de antwoorden een beetje simpel uitleggen (ik ben tenslotte maar een belg he :o ) Is het ook mogelijk om de bestelling (via mail nl geen cgi script op telenet) rechtstreeks te laten versturen in plaats dat de besteller eerst zijn e-mail programma moet opstarten Hieronder staat het adres van waar je de site tijdelijk kan vinden http://users.pandora.be/bmc/Cart/index.html PS er kunnen nog geen bestellingen gedaan worden
Link naar reactie
[quote:ee04dbe0ad="yves"]Ik wil hier nog wel bij vermelden dat ik niet zoveel van java ken.[/quote:ee04dbe0ad] Dat blijkt :-? (java != javascript) Je kunt via PHP in ieder geval WEL een email doen versturen, zonder dat de gebruiker zijn email programma daar voor hoeft te openen. [code:1:ee04dbe0ad] mail($email,$subject,$message,$headers);[/code:1:ee04dbe0ad] Ik neem aan dat je GEEN database hebt waarbij je de artikelen kunt invoeren, anders was de oplossing ook simpel geweest. Wat je wel zou kunnen doen is een [url=http://www.jalfrezi.com/forms.htm#hidden]hidden form field[/url] in de pagina stoppen en DAAR de waarde van het maximaal te bestellen aantal in te stoppen en uit te lezen.
Link naar reactie
Je zou je eigen "eigenschap" aan het invoerveld kunnen toevoegen. En deze vervolgens valideren. Ik weet niet hoeveel browsers dit ondersteunen (IE6 wel, meer heb ik momenteel niet ter beschikking) Probeer dit voorbeeldje maar eens: [code:1:c80b78f097]<script type="text/javascript"> function valideer(item) { alert('Maximaal te bestellen: ' + item.maxaantal); if ( parseFloat(item.value) > parseFloat(item.maxaantal) ) { alert('U heeft meer besteld dan mogelijk is'); } } </script> <form name="AForm"> A1 <input type="text" name="A1" maxaantal="2" onChange="valideer(this)"><br> A2 <input type="text" name="A2" maxaantal="3" onChange="valideer(this)"><br> A3 <input type="text" name="A3" maxaantal="12" onChange="valideer(this)"><br> A4 <input type="text" name="A4" maxaantal="3" onChange="valideer(this)"><br> </form>[/code:1:c80b78f097]
Link naar reactie
Het lukt me niet echt. Ik zou willen in de volgende code aanpassen dat er een alarm verschijnd zodra je meer dan 1 stuk besteld. En eventueel ook dat het niet mogelijk is om meer dan 1 stuks te bestellen. Als je een tweede besteld zou de teller op 1 moeten blijven staan en een alarm verschijnen dat je maar 1 stuk kan bestellen Hieronder is het java script waarmee de bestelling gebeurd. Nu verschijnt elke keer het alarm Voor de test site zie op : http://users.pandora.be/bmc/Cart/index.html [quote:65269b0f91]function write_to_field(code) { var found = false; var i =0; while ((found == false) && (i < document.form1.elements.length)) {i = i + 1 if (document.form1.elements[i].name == code) { found = true; document.form1.elements[i].value = parent.item_quan(code); alert('U kunt van dit artikel max 1 stuk bestellen'); } } } function Loc_additem(code,price,desc,url) { self.parent.additem(code,price,desc,url); write_to_field(code) } function Loc_subitem(code,price,desc) { self.parent.subitem(code,price,desc); write_to_field(code) } function update_thiselem_page() { if (self!=parent) parent.update_this_page() } [/quote:65269b0f91]
Link naar reactie
Als je inderdaad meestal 1 en soms 2 stuks hebt, dan zou het toch anders doen. Geen knoppen met “bestel”, “verwijder” en een vakje met “aantal”, maar een simpele checkbox die je aan kunt klikken. Er kan dan nooit meer dan 1 artikel worden besteld. Geen alarm nodig. Als je er ergens 2 van hebt moet je het 2 keer plaatsen. Bv zoals [url=http://www.wimb.net/work/exhibition/exh_ship_form.html]hier[/url] dat was dus alleen voor eigen gebruik. Als je veel bestellingen hebt moet je toch een database. Nu moet je na elke bestelling je site aanpassen. Ook kunnen nu twee verschillende personen hetzelfde bestellen ook als je er maar 1 van hebt. wimb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...