Ga naar inhoud

MySQL meldt #2003 Can't connect (10061)


anoniem

Aanbevolen berichten

Op Windows XP heb ik Apache 1.3.29 en Php 4.3.4 draaiende als localhost. Ook heb ik MySql en phpMyAdmin 2.5.4 geinstalleerd en nu krijg ik een tekst: phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg. Fout MySQL retourneerde: #2003 - Can't connect to MYSQL server on 'localhost' (10061) Wie kan me verder helpen? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Ik had ook Apache, PHP, MySQL en phpMyAdmin geïnstalleerd, het werkte een paar dagen en opeens niet meer, kreeg dezelfde foutmelding #2003. Hierover heb ik toen ook in het forum gepost. Ik kreeg een aantal nuttige tips, maar uiteindelijk kreeg ik het probleem hiermee niet opgelost. Uiteindelijk heb ik een ghost-image (kale windows 2000) teruggezet, alle software opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het een paar maanden zonder problemen. Maar wat nu de oorzaak is geweest, ik heb geen idee... Succes ermee! Als je iets meer weet zou ik dat graag van je horen, kan ik er misschien ook nog wat van leren ;-)
Link naar reactie
[quote:b3a520f658="Sephiroth"]Het is niet alleen de vraag of je MySql wel hebt gestart (ik doe dit trouwens d.mv. een service), maar ook of je config.inc.php wel goed hebt geconfigureerd ;) Hier heb je trouwens een handige link waar je bijna alles kan vinden voor het opzetten van een webserver e.d. http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=6 Succes ermee![/quote:b3a520f658] HOERA, het is me gelukt. Het werkt. Bedankt voor de reacties. Ik had MySQL inderdaad niet gestart, en nu is het me ook gelukt, wat een overwiining. Het was eigenlijk heel eenvoudig (als je het weet), ik moest MySQL opstarten m.b.v. WinMySQLAdmin, te vinden in de bin-directory van MySQL. Ach ja, je moet het maar even weten.
Link naar reactie
[quote:87559baac7="heppie"][quote:87559baac7="Sephiroth"]...[/quote:87559baac7] HOERA, het is me gelukt. Het werkt. Bedankt voor de reacties. Ik had MySQL inderdaad niet gestart, en nu is het me ook gelukt, wat een overwiining. Het was eigenlijk heel eenvoudig (als je het weet), ik moest MySQL opstarten m.b.v. WinMySQLAdmin, te vinden in de bin-directory van MySQL. Ach ja, je moet het maar even weten.[/quote:87559baac7] je kan em ook opstarten door dit regeltje in een *.bat te zetten.. Win 2K/XP cd C:\phpdev\mysql\bin <-- dit is de 'bin' directory waar de *.exe staan. start mysqld-nt.exe --standalone Win 98/ME cd C:\phpdev\mysql\bin <-- dit is de 'bin' directory waar de *.exe staan. start mysqld-opt.exe
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...