Ga naar inhoud

[PHP] undefined index?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik krijg de volgende foutmelding: [code:1:e59f3e02ca] Notice: Undefined index: action in c:\phpdev\www\jaap.php on line 3 [/code:1:e59f3e02ca] dit is het script: [code:1:e59f3e02ca] $file = 'uren.txt'; if($_REQUEST["action"] == 'view') { $text = fopen($file,"rt"); echo($text); } else { echo("lol"); } [/code:1:e59f3e02ca] wat is dit voor foutmelding en hoe los ik het op? en bij [code:1:e59f3e02ca]$_SERVER['QUERY_STRING'] == 'upload'[/code:1:e59f3e02ca] geeft hij geen fout. het is trouwens niet de standaard phpdev install maar eentje die ik zelf heb gemaakt met php 4.3.3 en apache 1.3.28 als het goed is zouden jullie de pagina moeten kunnen op roepen met: [url]http://62.251.83.181/jaap.php[/url]
Link naar reactie
uhh... [quote:c0b4c6fb6c] Opmerking: Op systemen die verschil maken tussen binair ('b') en tekst ('t') mode vertaling (zoals Windows), kan je achter de mode of de letter 'b' of de letter 't' neerzetten om de vertalings mode respectievelijk op binair of op tekst te zetten. [/quote:c0b4c6fb6c] :P dus ik dacht laat ik het em maar duidelijk maken... het is waarschijnlijk niet nodig maar hij geeft er geen foutmelding op dus ik vind het prima zo.. terug naar mijn hoofdprobleem...
Link naar reactie
Is "action" al wel meegegeven via URL, of formulier-posting ? Als dit op een eerdere pagina al is gedaan, moet je eens kijken naar je register_globals-settings. Deze kan uit staan (standaard) waardoor de waarde niet meer in al je scripts beschikbaar is (ik ga er even van uit dat dat de reden is dat je $_REQUEST gebruikt ipv $_GET of $_POST)
Link naar reactie
volgens mij leest fopen het bestand niet in, maar opent ie m alleen? je moet de tekst regel voor regel opslaan. probeer maar eens: [code:1:48dddf44cf]print_r($text);[/code:1:48dddf44cf] ipv [code:1:48dddf44cf]echo($text);[/code:1:48dddf44cf] dan krijg je als t goed is een resource id... ik gebruik het volgende stukje code om een txt in te lezen: [code:1:48dddf44cf] $file = "tekst/blabla.txt" if(!($openbestand = @fopen($file, "r"))) { print "Bestand niet gevonden."; exit; } while(!feof($openbestand)) { $regel = fgets($openbestand); $text .= $regel; } fclose($openbestand); [/code:1:48dddf44cf] heb je de hele tekst in $tekst. dan kun je nog met wordwrap en/of nl2br er een nette tekst van maken zonder gebruik te maken van <br>...
Link naar reactie
Volgens mij kent hij gewoon de action voorwaarde niet. Werk het zo dan?? [code:1:f8e70612a1] if($_REQUEST['action'] == 'view') { //bla } [/code:1:f8e70612a1] ik zou als ik jou was alleen maar " aanhalingstekens gebruiken in echo 's en in html code die niet door php gegenereerd word. en anders zou ik zowieso ff op de pagina: [code:1:f8e70612a1]echo $REQUEST[ 'action']; [/code:1:f8e70612a1] zetten zodat ie de waarde van actie op de site gaat weergeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...