Ga naar inhoud

[php] unlink


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje, ik heb een scriptje gemaakt waarmee je bestanden op de server kan zetten. Nu wil ik deze ook via een soort admin pagina kunnen verwijderen. Om bestanden te verwijderen heb ik de volgende code gebruikt: [code:1:8db77fd944]unlink ("/www/htdocs/domeinnaam/nieuws/bestanden/" . $link);[/code:1:8db77fd944] Dit levert de volgende foutmelding op: [code:1:8db77fd944]unlink(/www/htdocs/domeinnaam/nieuws/bestanden/) [function.unlink]: Is a directory in /www/htdocs/domeinnaam/nieuws/nieuwsverwijderen.php on line 25 [/code:1:8db77fd944] Ik weet nu echt niet wat ik fout doe.
Link naar reactie
je hebt gelijk. ik stuur de variabele zo door ("8.gif" is een voorbeeld, dit wordt gedaan middels een variabele) : [code:1:c304ee42db]<a href='nieuwsverwijderen.php?id=27'&link='8.gif'>verwijderen</a>[/code:1:c304ee42db] en haal hem zo op: [code:1:c304ee42db]$link = $_GET['link'];[/code:1:c304ee42db] edit: ik zie het al, die apostrof moet weg! danku!
Link naar reactie
hier voorbeeldje van zo'n soort controle: [code:1:c5feb97fe3] <?php $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; if($ip == 'hier jou ip'){ //hier je verwijdercode } else { echo "U bent niet bevoegd om een script te verwijderen. Klik <A HREF='index.php'>hier</A> om terug te keren"; } ?> [/code:1:c5feb97fe3] Zoiets moet werken. Ter controle zou je ook nog ff kunnen proberen om bij 'hier jou ip' ff een ander ip in te voeren. Dan weet je zeker of het goed werkt. Gegroet, Rens_uit_His
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...