Ga naar inhoud

excel sheet opnemen in database


anoniem

Aanbevolen berichten

Misschien een beetje omslachtig maar bij gebrek aan kennis heb ik het volgende gedaan: Ik heb tussen de bestaande kolommen overal een kolom tussen gezet. Dan in de volgende kolommen op de eerste rij het volgende ingevoegd: kolom A: INSERT INTO tabel VALUES ( kolom C: , ' kolom E: ',' kolom G: ',' etc laaste kolom : ' ); extra kolom met de functie: =TEKST.SAMENVOEGEN(A1;B1;C1;D1;E1;F1;G1;H1;I1;J1;K1;L1;M1;N1;O1) Dan de extra kolom aangeklikt en met copy&paste in een txt file gezet. phpMyAdmin gestart en daar de inhoud van het txt/file in het SQL boxje gekopieerd en de table is gevuld.
Link naar reactie
[quote:c318bd23a5="Annie"]Exporteer het xls bestand naar een karakter-gescheiden (bijv. komma, tab, pipe) textfile. Deze kan je daarna inlezen via mysql's [url=http://www.mysql.com/doc/en/LOAD_DATA.html]LOAD DATA INFILE[/url].[/quote:c318bd23a5] Ik krijg de volgende foutmelding: [i:c318bd23a5]Database top20 - Tabel topdansen wordt uitgevoerd op localhost Fout SQL-query : LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\\Program Files\\Apache Group\\PHP\\uploadtemp\\php36.tmp' INTO TABLE `topdansen` FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '"' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\r\n' MySQL retourneerde: #1148 - The used command is not allowed with this MySQL version [Documentatie] · [Terug] [/i:c318bd23a5] Hoe kan dit? d. ( www.destroy.nl/specs/ )
Link naar reactie
Geen idee. Staat er niets in de manual over bepaalde instellingen cq. permissions die nodig zijn voor deze bewerking? Als ik afga op je versienummer (uit phpinfo) dan moet de versie die je gebruikt voldoende zijn. Probeer het sowieso eens rechtstreeks in de mysql shell (mysql.exe) of via de commandline tool [url=http://www.mysql.com/doc/en/mysqlimport.html]mysqlimport[/url]. Ik weet niet of het nog problemen geeft als je het via een andere tool doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...