Ga naar inhoud

Hoe kan ik een swf verwisselen met javascript


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste gebruikers Voor het wisselen van een plaatje gebruik je plaatje3a = new Image(120,85); plaatje3a.scr='plaatjessite/buro/3a.gif'; document.plaatje3.src=plaatje3a.scr; Maar hoe ga je te werk met de flash die tussen de embed tags staat [code:1:3c68171420]<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="600" height="350" name="flashburo"> <param name=movie value="flash/stipjes.swf"> <param name=quality value=high><param name="SCALE" value="exactfit"> <embed src="flash/stipjes.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350" name="flashburo" scale="exactfit"> </embed> </object> <br> <br> </body>[/code:1:3c68171420] Want dan gaat new image niet op? Groetjes Arno :oops: [/code]
Link naar reactie
Ik had eerst een flash die comuniceerde met javascript. Maar de mac ondersteund deze functie niet ivm 32bits? aangezien de klant van de site zelf op een mac werkt. Dus toen heb ik het werkende gedeelte uit elkaar getrokken en de boel anders opgelost. Ik ga het eerste antwoord proberen. De zelfde vraag heb ik eigenlijk ook voor een frame wat moet wisselen nu (preload ik het frame in een parent van 1 pixel wat op zich goed gaat maar als ik het (self frame) vul met dit frame krijg ik eerst nog een wit scherm. Dit wil ik hopen te voorkomen door te "swappen" ipv het frame te laden. Weet iemand of dit mogelijk is?? Groetjes arno :roll:
Link naar reactie
Je had de pagina waar ik je in je vorige post op heb gewezen, voor de verandering eens kunnen doorlezen. Dan had je geweten dat het dynamisch inladen van een nieuw SWF bestand via JS niet wordt ondersteund. Je kunt natuurlijk wel de SWF in een apart frame zetten en daar dan de source van veranderen. Misschien valt er ook iets te doen met innerHTML.
Link naar reactie
Beste jacco Ik snap dat je denkt dat ik mischien de pagina's niet gelezen heb. Maar dit is niet het geval. Ik lees het weldegelijk maar heb gewoon nog een beetje moeite alles geheel te doorgronden. Ps het wisselen van de flash pagina is inmiddels wel gelukt met document write de hele embedded er na toe schrijven. Ik zal even toe lichten waarom ik dit aan het proberen ben. De gehele site is klaar en ik bekijk het geheel op een mac. Voorgaande mails hebben me algewezen op de uitgebreide frameset. Ik heb echter niet de tijd en energie dit alles nu nog te gaan aanpassen. Tevens zijn er voor mij nog voordelen aan de frameset. Maar dit terzijde. Op de mac wou de flash niet communiceren met het javascript. Op de windows werkte dit alles. Toen de boel omgebouwd en het geheel werd beter. Alleen kwamen er irritante schuifbalken in het midden frame te staan diverse sites bezocht waaronde quircsmode.org maar deze oplossingen werken hier niet. Vandaar dat ik oplossingen aan het zoeken ben om te zorgen dat deze balken niet verschijnen. Omdat de flash die rechtsreeks van het begin van de load in de pagina staat geen balken geeft en de gene die herladen word wel. In ieder geval wil ik een ieder bedanken voor hun reactie's ik doe er zeker wat mee maar niet voor niets staat er bij mij javascript beginner Groetjes arno
Link naar reactie
document.getElementsByTagName('embed').src moet zijn document.getElementsByTagName('embed')[0].src of iets dergelijks. (bedankt termin8or) Maar ik denk dat je toch moet kijken naar de oorzaak van het probleem. Die tweede html-pagina zal waarschijnlijk wel stiekem groter zijn dan de beginpagina. Maar misschien kun je het nog het beste doen zoals Annie het zegt, gewoon de hele boel in flash doen, je bent nu toch al met flash bezig, dus waarom niet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...