Ga naar inhoud

[php] versimpeling van code, variablenaam optellen ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik de onderstaande code simpeler kan maken? Of te wel korter kan noteren. [code:1:ebe127dcec] if ($meeeet_1 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_1 = 0;} if ($meeeet_2 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_2 = 0;} if ($meeeet_3 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_3 = 0;} if ($meeeet_4 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_4 = 0;} if ($meeeet_5 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_5 = 0;} if ($meeeet_6 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_6 = 0;} if ($meeeet_7 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_7 = 0;} if ($meeeet_8 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_8 = 0;} if ($meeeet_9 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_9 = 0;} if ($meeeet_10 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_10 = 0;} if ($meeeet_11 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_11 = 0;} if ($meeeet_12 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_12 = 0;} if ($meeeet_13 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_13 = 0;} if ($meeeet_14 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_14 = 0;} if ($meeeet_15 != "") {$aantal++ ;} else {$meeeet_15 = 0;} [/code:1:ebe127dcec] Ik wil dat de naam van $meeeet_XX afhankelijk wordt van een van te voren opgegeven lengte.
Link naar reactie
[quote:35eed9251b="Annie"]Maak gebruik van een [url=http://www.php.net/manual/nl/language.types.array.php]array[/url] en een [url=http://www.php.net/manual/nl/control-structures.php][i:35eed9251b]for[/i:35eed9251b] lus[/url].[/quote:35eed9251b] Zoiets had ik ook al bedacht, maar nu zit ik met het volgende probleem (ja we gaan wat dieper). De $meeeet_XX komt van een formulier uit een andere pagina. Dus hoe krijg ik die nu in een array? $meeeet_XX moet dus wel aantal onafhankelijk zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...