Ga naar inhoud

PHP include


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben nog niet erg bekend met PHP, dus misschien is het een domme vraag. Ik heb een pagina.html pagina met daarop een tabel. In de linkerkolom heb ik een verhaaltje staan en in de rechterkolom wil ik een aantal links tonen. Nu heb ik deze links in een php bestandje gezet. Vervolgens heb ik in de rechterkolom van de pagina.html <?php include('links.php');?> gezet. Als ik dit lokaal test werkt dit prima, maar zodra ik het bij mijn host test (die php ondersteund) laat de pagina.html (deze pagina ook hernoemd naar .php maar dat bracht geen uitkomst)de links uit de links.php niet zien. Open ik het php bestand in mijn browser dan laat hij wel alles zien. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen. Groeten, Wesley
Link naar reactie
als ik dat zo lees lijkt het erop alsfo jouw host de include() functie van php niet kent/ niet ondersteund.... draai op de server eens een phpinfo() script en kijk of de include misschien is uitgeschakeld... (voor php info doe je het volgende: ) maak een bestand aan (bv: phpinfo.php) en voeg de volgende code toe: [code:1:68c37b16e6] <?php phpinfo(); ?> [/code:1:68c37b16e6] en geef het adres van waar wij kunnen kijken naar het probleem (of in ieder geval de url naar phpinfo script... zodat we kunnen kijken als jij er zelf niet uitkomt... ;)
Link naar reactie
[quote:9bf051a8b3="The game"]als ik dat zo lees lijkt het erop alsfo jouw host de include() functie van php niet kent/ niet ondersteund.... [/quote:9bf051a8b3] Ik leer hier iedere dag nieuwe dingen ;) Een basis-functie van PHP uit kunnen schakelen ? In phpinfo hierover info vinden ? Terug naar het topic maar weer. Om php-code te kunnen gebruiken moet dit wel op een .php-pagina staan. In pagina.html zal <?php include() ?> dus niet werken, maar je schreef dat je deze hernoemd had. Meest voor de hand liggend is een verkeerde padverwijzing. Een bestand includen wat in dezelfde directory staat, behoort geen problemen op te leveren. Staat het in een andere directory dan moet je het pad checken. Kijk dan naar \ ipv / URL of code zal waarschijnlijk meer duidelijk gaan bieden.
Link naar reactie
include_path wordt gezet in php.ini. Op je eigen server kun je dit dus in php.ini veranderen. Ook kun je het instellen met "set_include_path" PHP kijkt in de (door include_path) opgegeven directory(s) of de bestanden aangeroepen door include of require daar staan. Voordeel is dat je niet meer een padnaam op hoeft te geven bij bestanden die je include. Echt bruikbaar wordt het pas als je meerdere bestanden in een andere directory wilt includen. Als het om een of enkele bestanden gaat kun je deze ook in de directory zetten waar het script staat of even het pad erbij zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...