Ga naar inhoud

Hulp bij mailscript php


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek gegaan naar een vervanger voor mijn cgi script op mijn oude provider. Ik heb vervolgens een simpel php script gevonden. [code:1:7a7ec9e661] <?php // ----------------------------------------------------------------------------------------- // Simple E-Mail Form // Version 1.0 // By H G Laughland // // Web site: http://www.laughland.biz // // This script may be freely used and shared. The author // is not responsible for any problems arising from its use. // //-------------------------------------------------------------------------------------------- //----- Set these to variables to your name & e-mail address --------------------------------- $fname = "Joinmailer"; // Name to be shown in from details. $femail = "x@x"; // E-mail address to be shown in from details. $toemail = "recruiting@x"; // E-mail awaar het heen moet //------------------------------------------------------------------------------------------- if(!isset($action)){ ?> <form name="form1" method="post" action="mailform.php"> <input name="action" type="hidden" value="send"> <table width="370" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tr> <td width="120" >to e-mail:</td> <td width="250" ><input name="toemail" type="text" size="30"></td> </tr> <tr> <td>subject:</td> <td><input name="subject" type="text" size="30" value=""></td> </tr> <tr> <td valign="top">message:</td> <td> <textarea name="message" rows="5" cols="35"> </textarea> </td> </tr> <tr> <td>type:</td> <td> text&<input name="rdType" type="radio" value="0" checked> && html&<input name="rdType" type="radio" value="1"> </td> </tr> <tr> <td>&</td> <td> <input name="cmdSend" type="submit" value="send">& <input name="cmdReset" type="reset" value="reset"> </td> </tr> </table> </form> <?php }else{ $from = $fname . "<$femail>"; $headers = "From: $from \r\n"; if($rdType == 1){ $headers .= "MIME-Version: 1.0\n" . "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1"; $message = stripslashes($message); }else{ $headers .= "MIME-Version: 1.0\n" . "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1"; } $ok = @mail($toemail, $subject, $message, $headers); if ($ok) { echo "<center><font class='general'>Mail sent successfully. Thank you.</font></center>"; } else { echo "<center><font class='general'>Mail could not be sent.</font></center>"; } } ?>[/code:1:7a7ec9e661] Nu wil ik dit verbouwen tot een script dat naar mij mailt, heb daarom de $toemail al ingesteld. Nu wil ik echter mijn oude forum gebruiken. Weet iemand hoe ik deze variabelen in de body van het mailtje krijg: [code:1:7a7ec9e661] <table> <tr><td><p align="right"><font color="#000000">Sof2 Name: </font></td> <td><input type="text" size="21" name="sof2name" maxlength="55"></td> </tr> <tr><td> <p align="right"><font color="#000000">Real Name: </font></td> <td bgcolor="#FFFFFF"><input type="text" size="21" name="firstname" maxlength="55"></td> </tr> <tr><td><p align="right"><font color="#000000">City</font> </td> <td><input type="text" name="city" size="21"></td> </tr> <tr><td><p align="right"><font color="#000000"> Microphone? </font></td> <td bgcolor="#FFFFFF"> <select name="microphone"> <option>yes <option>no</td> </tr> <tr><td><p align="right"><font color="#000000">Email Address: </font> </td> <td><input type="text" name="email" size="21"></td> </tr> <tr><td BGCOLOR="#FFFFFF" colspan="2"><br><p align="center"><font color="#000000">Why you want to join/Comments</font></td></tr><tr> <td BGCOLOR="#FFFFFF" colspan="2"> <textarea name="feedback" cols="40" rows="4"> </textarea><br> </td></tr><tr><td></td><td BGCOLOR="#FFFFFF"> <p><input type="submit" value=" & & Submit & & "> </p> </td></form> </td></tr></table>[/code:1:7a7ec9e661]
Link naar reactie
[code:1:655455dbc8]$message = " Dit e-mailtje is gegenereerd vanaf <a href=".$adres.">$adres</a><br> en komt van de pagina waar een vraag gesteld kan worden.<br><br> naam : $firstname <br> e-mail : $email <br> ip: $REMOTE_ADDR<br><br> De opmerking luidt:<br><br> $feedback Overige gegevens: Sofnaam: $sofname2<br> Plaats: $city<br> Microfoon: $microphone. ";[/code:1:655455dbc8]
Link naar reactie
[quote:0cdccd676b="boesh"][code:1:0cdccd676b]$message = " Dit e-mailtje is gegenereerd vanaf <a href=".$adres.">$adres</a><br> en komt van de pagina waar een vraag gesteld kan worden.<br><br> naam : $firstname <br> e-mail : $email <br> ip: $REMOTE_ADDR<br><br> De opmerking luidt:<br><br> $feedback Overige gegevens: Sofnaam: $sofname2<br> Plaats: $city<br> Microfoon: $microphone. ";[/code:1:0cdccd676b][/quote:0cdccd676b] thanks
Link naar reactie
[quote:b7a193b801="boesh"][code:1:b7a193b801]$message = " Dit e-mailtje is gegenereerd vanaf <a href=".$adres.">$adres</a><br> en komt van de pagina waar een vraag gesteld kan worden.<br><br> naam : $firstname <br> e-mail : $email <br> ip: $REMOTE_ADDR<br><br> De opmerking luidt:<br><br> $feedback Overige gegevens: Sofnaam: $sofname2<br> Plaats: $city<br> Microfoon: $microphone. ";[/code:1:b7a193b801][/quote:b7a193b801] de server is niet blij met de syntax
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...