Ga naar inhoud

Compabiliteitsproblemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forum gebruikers. Net bijna de hele site klaar nog even proberen op de mac. Kleine problemen bij IE maar safari grotere problemen. Toen proberen met mijn oude computer met w98 en IE4 nog ene javascripterror naar de andere. Nu IE5.0 aan het downloaden om te zien wat die doet maar gisteren op de macw98 simulator al diverse errors gezien. Ook vanmorgen iemand anders laten kijken met w98 en IE6 ook foutmeldingen En ik de site maar maken met XP IE6 en daar werkt hij naar behoren. Het www adress is tijdelijk http://www.jdullaartbeleggingenoz.nl/stout/index.html heb even geduld want mijn preloads zijn nog niet klaar (buro moet ik nog het een en ander doen maar menu werk zou moeten werken) Weet iemand hoe ik te werk moet gaan om deze erros weg te werken. Is hier een methode voor of lijsten met verschillende functie's in diverse platforms? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik zelf zie het op dit moment even niet zo zitten. Groetjes arno
Link naar reactie
Nou ik heb ff gekeken 2K IE6 maak volgens mij zitten de meeste problemen in het aanroepen van functies of elementen uit andere frames welke niet bestaan of goed zijn gedefineerd. Er zitten wel heeeeeel veel frames op die site :) Veel makkelijker en breder ondersteund zijn het zijn als je het "lijste" gewoon als tabel opmaakt. Het is een vaste breedte dus geldige html hoeft geen probleem te zijn. Of je html een geldige opmaak heeft kan je hier : http://validator.w3.org/ controleren. Deze pagina controleert niet ofdat je javascript geldig is. Probeer het gebruik van javascript wat in te dammen want er staat wel erg veel code in. (Het is wel netjes en geen kermis site wat dat betreft netjes gedaan !) Het meest eenvoudige is 2 oude 4.0 browsers installeren (bijvoorbeeld IE en NS) en dan te zorgen dat het werkt. De meeste nieuwe browsers zijn grotendeels backwards compatible. Sorry ik heb geen tijd op je complete website hier op het forum te debuggen :D Maar succes !
Link naar reactie
[code:1:65826e39fa] function contentmenusturing(){ parent.contentmenuFrame.plaatjespijlknop("leeg");} [/code:1:65826e39fa] Hier gaat het iig fout. parent.contentmenuFrame bestaat niet. Erg veel verder helpen ga ik je niet, want ik vind het zoeken naar fouten in al die frames ook nogal vermoeiend. [quote:65826e39fa] Nu IE5.0 aan het downloaden om te zien wat die doet maar gisteren op de macw98 simulator al diverse errors gezien [/quote:65826e39fa] Een mac simulator? Nooit gezien. Waar kun je die downloaden?
Link naar reactie
Helaas is er (naar mijn weten) geen website waarop je javascript mogelijkheden tot in detail kan vergelijken. De verschillen zijn te groot. Functies met overlap of totaal andere manier van benaderen. In veelgevallen zal je verschillende scripts moeten maken voor de diverse browsers. Op de websites van de makers van de browsers kan je specificaties vinden van de mogelijkhden. Maar om het simpel te houden. Installeer (voor mijn part op een ander PC) 2 oude browsers. Zorg dat je website feilloos werkt op deze browsers. Probeer 'm daarna pas in de nieuwere versies. Er zijn enorm veel websites waarop je kant en klare scripts kan vinden. Er staat dan bij in welke browsers het script werkt. Succes
Link naar reactie
Bedank voor jullie reactie. En nee een mac simulator bestaat naar mijn weten ook niet ik bedoelde bij een vriend die een mac had. Die had er een w98 simulator opstaan. En het klopt dat de code daar mis gaat. Ik heb deze voor 1 pagina weggehaald en de melding gaat weg. Nu heb ik ook diverse dingen geprobeerd want het frame bestaat wel degelijk. ______________________________________ ! ! ! ! ! ! ! frame van aanroep ------------------- ! contentplaatjeFrame ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ------------------- ! ! frame ! ! ! contentmenu ! ! ! Frame ! ----------------------------------------------------- frameset in code <frameset cols="*,150" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> <frame name="contentplaatjeFrame" src="contentplaatjeKappaZedek.htm" scrolling="NO" noresize> <frameset rows="70,*,40" frameborder="NO" border="0" scrolling="NO" noresize framespacing="0"> <frame name="contentlogoFrame" scrolling="NO" noresize src="contentlogoframe.htm" > <frame name="contenttekstFrame" scrolling="NO" noresize src="contenttekstKappaZedek.htm" > <frame name="contentmenuFrame" scrolling="NO" noresize src="contentmenuframe.htm" > </frameset> </frameset> Nu heb ik geprobeerd met child.frames["contentmenuFrame"].plaatjespijlknop("leeg"); met parent of met window. Soortgelijk werkt in andere toepassingen wel maar ik kan deze benamingen niet zo goed doorgronden. Ik hoop dat het niet als een al te domme vraag word beschouwd. maar we blijven proberen. Groetjes arno [/img]
Link naar reactie
[quote:f1f48cb3b8] Als ik het goed begrijp heb je iets in het midden. Daaromheen zitten vijfhonderd frames met hier en daar wat navigatie. Heel erg inflexibel dus. [/quote:f1f48cb3b8] :lol: Dat zei ik hem ook al. Maar goed, je kunt door de diverse frames navigeren door parent te gebruiken Parent geeft de parent-window terug. Als je nog een nivo hoger wil, moet je parent.parent gebruiken. Enzovoort. Als je de 'hoofd'-window wil gebruiken, dan moet je top gebruiken. Dus top.frames['']. Etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...